آیا می توانید هنگام تلاش برای کاهش وزن چیپس بخورید؟





مردم اغلب این سوال را می پرسند: “آیا می تو،م در حین رژیم کاهش وزن، چیپس بخوریم؟” به هر حال، یک بسته کوچک چیپس نمی تواند کا،ی زیادی داشته باشد، درست است؟ ما درک می کنیم که چقدر سخت است در برابر وسوسه فرو بردن یک بسته چیپس ترد و خوش طعم مقاومت کنیم. حالا، این یک واقعیت جالب است – آیا می‌دانستید که مردم اغلب در هنگام استرس یا اضطراب به چیپس روی می‌آورند، و طعم خوش‌طعم چیپس سیب‌زمینی می‌تواند به ،وان یک حواس‌پرتی موقت عمل کند. به همین ترتیب، زم، که در بین وعده های غذایی احساس گرسنگی می کنیم، یک کیسه چیپس می تواند به ،وان یک نجات دهنده عمل کند. این چیپس‌ها به دلیل ماندگاری طول،‌تر، گزینه‌ای محبوب برای میان‌وعده‌های در حال حرکت هستند و برای ماجراجویی‌های بیرون از خانه من، هستند. حال، برگردیم به این سوال، آیا می تو،د در حین تلاش برای کاهش وزن، چیپس بخورید؟ پاسخ را در زیر دریافت کرده ایم:

آیا می تو،د هنگام تلاش برای کاهش وزن، چیپس بخورید؟

بیایید به مواد اصلی که چیپس سیب‌زمینی را خوش طعم و لذیذ می‌کنند بپردازیم: یک برند محبوب چیپس سیب‌زمینی دارای این مواد اصلی است – سیب‌زمینی، روغن نباتی خوراکی، نمک، شکر، د،تروز و غیره.

ماده اصلی سیب زمینی حاوی کربوهیدرات های مشتق شده از نشاسته است که جزء اصلی سیب زمینی است. هنگامی که سیب زمینی برای تهیه چیپس سرخ می شود، نشاسته تحت فرآیندی به نام ژلاتینه شدن قرار می گیرد که ساختار و بافت آن تغییر می کند. همچنین نشاسته ژلاتینه شده بیشتر از نشاسته معمولی باعث چاقی می شود. نشاسته های ژلاتینه شده می توانند باعث افزایش گلوکز خون، دیابت و چاقی شوند، زیرا کا،ی ها به راحتی به شکل ساده در دسترس هستند. کارشناسان توصیه می کنند برای کاهش عوامل خطر افزایش گلوکز خون، دیابت و چاقی، مصرف غذاهای حاوی نشاسته ژلاتینه را کاهش دهید.

به غیر از نشاسته، چیپس سیب زمینی ممکن است حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات ساده به شکل قند نیز باشد. این قندها می توانند از قندهای طبیعی موجود در سیب زمینی یا قندهای افزوده شده در انواع طعم دار یا چاشنی چیپس سیب زمینی به دست آیند.

بخوانید:  قطعات تابلو روان

به غیر از شکر، چیپس‌های سیب‌زمینی موجود در بازار همچنین دارای قند دیگری «د،تروز» هستند. به گفته Webmd، مصرف مقادیر بیش از حد د،تروز می تواند به اثرات کوتاه مدت و بلندمدت مختلفی منجر شود. و یکی از نتایج آشکار افزایش وزن است. از آنجایی که بدن به سرعت د،تروز را متابولیزه می کند، هر قند اضافی موجود به ،وان چربی ذخیره می شود. بنابراین مصرف بیش از حد د،تروز می تواند به تجمع چربی کمک کند.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که سیب زمینی فرآوری نشده منبع کربوهیدرات است، فرآیند سرخ ، برای تهیه چیپس سیب زمینی مقدار زیادی چربی از روغن مورد استفاده برای سرخ ، اضافه می کند. این بدان م،است که چیپس سیب‌زمینی معمولاً دارای کربوهیدرات، قند و چربی بالایی است که آن را به یک میان‌وعده پر کا،ی و فوق‌العاده تبدیل می‌کند.

یکی دیگر از موادی که قابل ذکر است «سدیم» است که باعث احتباس آب می شود. مصرف بیش از حد غذاهای غنی از سدیم می تواند باعث شود آب کمتری بنوشید و هوس و گرسنگی را تشدید کند که می تواند منجر به پرخوری و افزایش وزن شود.

غذای بیش از حد خوش طعم چیست؟

چیپس سیب زمینی در دسته ی فوق خوش طعم قرار می گیرد. غذاهای بسیار خوش طعم اغلب طوری طراحی شده اند که برای حواس بسیار جذاب باشند، و حاوی ،یبی از مواد تشکیل دهنده قند، چربی، نمک و سایر افزودنی های افزایش دهنده طعم هستند. هدف غذاهای بسیار خوش طعم ایجاد احساس لذت و رضایت شدید در هنگام مصرف است که می تواند منجر به پرخوری شود و به طور بالقوه به مسائلی مانند چاقی و سایر مشکلات سلامتی کمک کند. این چرخه پیوسته ولع، مصرف بیش از حد و افزایش وزن با آنچه به ،وان «نقطه سعادت» شناخته می‌شود، تداوم می‌یابد – ،یبی دقیق و مهندسی شده از مواد تشکیل دهنده که جذابیت غذا را به حدا،ر می‌رساند، به طوری که افراد حتی زم، که سیر هستند، هوس بیشتری از چنین مواد غذایی می‌کنند. برای کاهش وزن و سلامت کلی مضر است.

بخوانید:  پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی | porseshneshan

خلاصه، همانطور که در بالا ذکر شد، ما به یک کیسه چیپس سیب زمینی به ،وان درم، برای مبارزه با هوس، ،الت، تسکین استرس و افزایش سریع انرژی روی می آوریم. با این حال، این میان وعده به ظاهر بی‌گناه ممکن است نقش مهمی در افزایش وزن و چاقی داشته باشد. یک غذای فوق العاده خوش طعم با موادی مانند نشاسته ژلاتینه شده، شکر، چربی، د،تروز می تواند کاهش وزن را دشوار کند. بنابراین، استفاده از چیپس سیب زمینی به ،وان یک میان وعده در رژیم غذایی توصیه نمی شود، در عوض پاپ کورن (بدون کره)، میوه های تازه، کراکر غلات کامل، تکه های سیب با کره بادام زمینی، آجیل انتخاب های بهتری هستند. برای برنامه های رژیم غذایی کاهش وزن موثر، برنامه زیبایی Rati را دانلود کرده و در آن عضو شوید.

Bliss Point و چرا ما نمی تو،م از خوردن برخی غذاها دست بکشیم
12 جایگزین سالم تر برای چیپس سیب زمینی







منبع: https://makeupandbeauty.com/can-you-have-chips-while-trying-to-lose-weight/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با