اگزوزوم ها در مراقبت از پوست چیست؟ روند درمانی توضیح داده شد

اعتبار تصویر @ Inez & Vinoodh برای Vogue Poland

اگزوزوم ها در حال حاضر یک موضوع داغ در دنیای مراقبت از پوست هستند و از خواص بازسازی کننده آنها به ،وان یک تغییر دهنده بازی در جوانسازی پوست یاد می شود. اما آنها دقیقا چه هستند؟ این روند علمی تخیلی با فناوری پیشرفته کمی گیج کننده است، بنابراین در اینجا راهنمای شروع شما برای اگزوزوم ها در مراقبت از پوست است.


اعتبار تصویر @ Inez & Vinoodh برای Vogue Poland

اگزوزوم ها چیست؟

اگزوزوم ها ساختارهای ریز حباب مانندی هستند که هنگام جوش خوردن سلول ها به یکدیگر تولید می شوند. آنها اغلب به ،وان حباب های میکروسکوپی یا کیسه های پر از مایع در داخل یک سلول توصیف می شوند. این “پاکت های بازسازی” به سلول های بنیادی متصل می شوند و از سلول های بنیادی مزانشیمی (MSCs) بازیابی می شوند. با وجود اینکه اگزوزوم ها خود سلول نیستند، نقش مهمی در بهبود، بازسازی و ترمیم بافت دارند. آنها حاوی لیپیدها، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، پپتیدها، فاکتورهای رشد و مواد ژنتیکی مختلف هستند که آنها را به یک ،صر قوی در محصولات مراقبت از پوست تبدیل می کند.

اگزوزوم تراپی چیست؟

اگزوزوم درم، شامل استفاده از اگزوزوم ها برای تحریک و جوانسازی پوست در سطح سلولی است. هدف این درمان فعال ، سلول‌ها برای عملکرد بهینه است که منجر به مزایایی مانند افزایش تولید کلاژن، بهبود بهبود زخم و کاهش تولید رنگدانه می‌شود. می‌تو،د آن را در کنار درمان‌هایی مانند میکرونیدلینگ یا مراقبت از پوست با لیزر پیدا کنید.

اعتبار تصویر @ Inez & Vinoodh برای Vogue Poland

متخصصین پوست چه می گویند؟

متخصصان پوست و متخصصان مراقبت از پوست برای درمان اگزوزوم با اشاره به طیف گسترده ای از مزایای آن ابراز اشتیاق کرده اند. دکتر گار،تی خاطرنشان می کند که درمان اگزوزوم برای افرادی که به دنبال درمان ضد چین و چروک و جوانسازی کلی پوست هستند به دلیل خواص بازسازی کننده آن من، است.

بخوانید:  برنامه بازیافت زیبایی در لندن Drugs

آیا اگزوزوم ها پوست را سفت می کنند؟

اگزوزوم ها اثرات سفت کنندگی روی پوست دارند. آنها می توانند تولید کلاژن را افزایش داده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشند، که منجر به کاهش ظاهر چین و چروک و بهبود کلی بافت پوست می شود. درمان اگزوزوم با افزایش قابل توجهی در تولید کلاژن و کاهش التهاب پوست همراه بوده است و آن را به گزینه ای موثر برای رفع نگر، های مختلف پوست تبدیل می کند. یک مطالعه نشان می دهد که اگزوزوم ها می توانند 75 درصد موثرتر از رتینول باشند.

چیز دیگری هست که باید بد،م

نتایج اگزوزوم تراپی معمولاً حدود 6 تا 8 ماه باقی می ماند، اما این یک درمان تخصصی است که باید به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید.


بعدی را بخو،د: روندهای بیشتر مراقبت از پوست 2024 | راهنمای من برای رتینول

© وندی رو. تمامی حقوق محفوظ است.

منبع: https://wendyrowe.com/beauty/exosomes

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با