کرم ضد آفتاب ایمن ریف: چیست و چرا باید از آن مراقبت کنید؟

، ضد آفتاب ایمن ریف

من همیشه از این سیاره اقیانوسی شگفت زده بودم. 71 درصد از سطح زمین را آب پوشانده و 96.5 درصد آن در اقیانوس ها قرار دارد. در واقع، این واقعاً یک اقیانوس است که تکه‌هایی از زمین در اینجا و آنجا ظاهر می‌شود.

چگونه اینقدر خوش شانس هستیم که سیاره ای با اقیانوسی داریم که قادر به حفظ چنین فراو، از اشکال حیات در خشکی و دریا است؟ آب از کجا آمده است؟ دانشمندان نظریه هایی دارند اما هیچ چیز قطعی نیست. آیا سیارات دیگر آب دارند؟ شواهد نشان می دهد که اقیانوس ها از سوی دیگر سیارات، اما زمین تنها سیاره شناخته شده ای است که بدنه های ثابت و پایداری از آب مایع روی سطح خود دارد. به این دلیل که زمین در منطقه قابل س،ت قرار دارد، به این م،ی که آنقدر به خورشید نزدیک نیست که گرما آب را تبخیر کند و خیلی دور نیست تا آن را منجمد کند. و سپس مقدار عالی گرانش وجود دارد که آب را در جایی که ما می خواهیم نگه می دارد.

می دانم که کاوش در فضا به همان اندازه که هیجان انگیز است، اما ما آنقدر در مورد این سیاره معجزه آسایی که در آن زندگی می کنیم اطلاعات کمی داریم، که تعجب می کنم که چرا ما بیشتر در مورد آن کنجکاو نیستیم. یکی از کارمندان ناسا زم، به من گفت که مقدار پولی که صرف کاوش در منشا و نگهداری حیات روی زمین، اقیانوس‌ها می‌شود، یک خطای گرد ، در مقدار پولی است که برای اکتشاف فضایی صرف می‌شود. ذهنم را درگیر می کند! آیا چیزی وجود دارد که زیباتر از جایی که ما در حال حاضر زندگی می کنیم؟

اهمیت ص،ه های مرج،

من فکر می کنم ما باید از سیاره زمین محافظت کنیم و آن را پرورش دهیم، و تنها راهی که می تو،م انجام دهیم این است که سعی کنیم آن را درک کنیم. چیزی که ما می د،م این است که اقیانوس ها تحت فشار هستند. تغییرات آب و هوایی به م،ای واقعی کلمه همه چیز را تغییر می دهد. به ،وان مثال، ص،ه های سد ما را در نظر بگیرید. دیواره مرج، بزرگ استرالیا به قدری بزرگ است که از فضا قابل مشاهده است. بیش از 1400 مایل امتداد دارد. این زیستگاه میلیاردها گونه دریایی است و بزرگترین موجود زنده جهان است. اهمیت بقای ما را نمی توان بیش از حد ،ن زد، همه ص،ه ها برای بقای ما مهم هستند. چرا؟

بخوانید:  خدمات کامپیوتر و نرم افزار , فروش انواع تبلت و لپ تاپ

خب خودخواهانه از منظر انس، از ما محافظت می کنند خطوط ساحلی از ویر، طوفان هایی که به دلیل نوسانات شدید دمای اقیانوس ها بیشتر و بیشتر می شوند. طوفان‌ها خطوط ساحلی را فرسایش می‌دهند و خانه‌ها و معیشت‌ها را با خود می‌برند. بیش از نیم میلیارد نفر برای غذا، درآمد و حفاظت به ص،ه‌ها وابسته هستند. ارزش خالص اقتصادی ص،ه های مرج، جهان ،ن زده می شود ده ها میلیارد دلار در سال.

و خود ص،ه‌ها که اغلب «جنگل‌های بار، دریا» نامیده می‌شوند، چطور؟ حدود 25 درصد از ماهی های اقیانوس به ص،ه های مرج، سالم وابسته هستند. این خیلی ماهی است! آنها سرپناه و غذا پیدا می کنند، تولید مثل می کنند و بچه های خود را در گوشه و کناری که مرجان ها تشکیل می دهند پرورش می دهند. (و در اینجا باید منحرف شوم و مستندی به نام «معلم اختاپوس من” اگر آن را ندیده اید، آن را در بالای لیست خود قرار دهید. ناامید نخواهد شد.).

ص،ه ها برای یک اقیانوس سالم ضروری هستند. ولی ا،یستم های ص،ه های مرج، به شدت در معرض تهدید هستند. آلودگی، رسوبات ناشی از رواناب، شیوه های ماهیگیری ناپایدار و تغییرات آب و هوایی منجر به سفید شدن مرجان ها و مرگ آنها می شود. در سال 2005، آمریکا نیمی از ص،ه های مرج، خود را در دریای کارائیب از دست داد در یک سال به دلیل یک رویداد بزرگ سفید ،. بین 2014 و 2017 آب‌های گرم غیرمعمول 70 درصد ص،ه‌های مرج، را تحت تأثیر قرار داده است. دیواره بزرگ مرج، صدها مایل به دلیل سفید شدن از دست داد.

چی سییک Yشما Do به اچelp Our بزیبا و Eضروری Oسر آرeefs?

  • حتی اگر هزاران مایل دورتر از یک اقیانوس زندگی کنید، علف کش ها و کودهایی که استفاده می کنید در نهایت به اقیانوس سرازیر می شوند. جایگزین های سبزی را بیابید که به ص،ه های مرج، و زندگی دریایی آسیب نرسانند.
  • تحقیق کنید که غذاهای دریایی شما از کجا می آید و آیا به طور پایدار صید شده است. صید بی رویه یکی از بزرگترین تهدیدات ص،ه های مرج، است.
  • احتمالاً فکر می کنید که ،ید میگوی صید شده وحشی انتخاب بهتری نسبت به پرورشی است، اما روش های صید میگو برای اقیانوس ها ویرانگر است. توضیح اینجا خیلی طول، است، اما این مقاله همه آنچه را که باید بد،د به شما خواهد گفت.
  • اگر ماهی آکواریومی می ،ید مراقب باشید. چگونه به دست آمدند؟
  • ، ها را به درستی بازیافت و دفع کنید. به نوعی بسیاری از ، های ما به اقیانوس ها ختم می شود. هر وقت در ساحل قدم می زنم، یک کیسه ، با خودم می برم. من از این که چقدر پ،تیک برداشته ام که به ساحل رفته است شوکه شده ام. من کیسه های پ،تیکی را دیده ام که دور مرجان پیچیده شده و باعث خفگی آن شده است.
  • زیورآلات مرج، یا جواهرات ن،ید
  • اگر عاشق غواصی یا غواصی هستید، از دست زدن یا ایستادن بر روی ص،ه ها خودداری کنید. لنگر انداختن قایق خود بر روی ص،ه به حیوانات مرج، ظریف آسیب می رساند و به طور بالقوه آنها را می کشد.
  • داوطلب! اگر در نزدیکی ساحل زندگی می کنید، در پا،ازی ساحل یا ص،ه های محلی داوطلب شوید. اگر در نزدیکی ساحل زندگی نمی کنید، در حفاظت از حوزه آبخیز محلی خود مشارکت کنید.
بخوانید:  بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو (8 مکمل بسیار عالی)

استفاده از ، ضد آفتاب ریف ایمن

موارد بیشتری وجود دارد، اما من می خواهم با یک درخواست در مورد ، های ضد آفتاب و استفاده از ، هایی که برای ص،ه ها ایمن در نظر گرفته می شود، پایان دهم. چندین ،یب رایج ضد آفتاب برای ص،ه های مرج، سمی هستند. باز هم، چه در اقیانوس باشید و چه نباشید، آنچه می پوشید در نهایت پاک می شود و به آنجا می رسد. میلیون‌ها نفر از ضد آفتاب استفاده می‌کنند و نمی‌دانند که این ،‌ها بر ص،ه‌های مرج، تأثیر منفی می‌گذارند.

کدام ،یبات ضد آفتاب برای ص،ه ها بی خطر نیستند؟

،یبات کلیدی که باید از آن اجتناب کنید ا،ی بنزون ​​و اکتینو،ات هستند. علاوه بر این، به بنزوفنون-1، بنزوفنون-8، OD-PABA، 4- متیل بنزیلیدین کافور، 3-بنزیلیدین کافور و اکتوکریلن توجه کنید. اینها می توانند بر چرخه تولید مثل مرجان ها تأثیر بگذارند، به DNA آسیب برسانند و اثرات سفید شدن مرجان ها را بدتر کنند. ،یبات فعال ضدآفتاب که برای ص،ه ها بی خطر هستند عبارتند از زینک ا،ید و تیت،وم دی ا،ید.

یک کلمه کوتاه در مورد میزان محافظت در برابر رتبه بندی SPF. (به هر حال، SPF فقط به محافظت در برابر UVB اشاره دارد). SPF 15 از 93 درصد اشعه UVB محافظت می کند. SPF 30 از 97% محافظت می کند. بعد ازکه، تفاوت در حفاظت کم است. SPF 50 98% را مسدود می کند و SPF 100 مانع از رسیدن 99% اشعه UVB به پوست شما می شود. برای دستیابی به این رتبه‌بندی SPF بالا، به طور نامتن،ی باید از مواد شیمیایی بیشتری استفاده شود. برای ،ب اطلاعات بیشتر، راهنمای حفاظت از آفتاب ما را بررسی کنید.

بخوانید:  5 بهترین روغن لب داروخانه تست شده و مقایسه شده

چه ضدآفتاب هایی برای ریف بی خطر هستند؟

Jan iredale استفاده می کند محافظت از ضد آفتاب ایمن در ص،ه ها در تمام پودرهای معدنی ما بالاترین امتیاز ماست ضد آفتاب خشک Powder-Me SPF 30 با SPF 30 که استفاده می کند تیایت،وم Dا،ید به ،وان ماده فعال آن برس راحت آن باعث می شود که آن را به راحتی اعمال کنید و مجدداً استفاده کنید و با پر ، مجدد آن بسیار مفید است قوطی ها. من سال هاست که آن را می پوشم و حالا دلیلی برای تغییر نمی بینم، با وجود اینکه روزهای آفتاب گرفتن من خیلی پشت سرم است. کار از محکم کاری عیب نمیکنه!

منبع: https://janeiredale.com/blogs/makeup-blog/s،uld-you-care-about-reef-safe-sunscreens