چگونه ایمنی پوست خود را تقویت می کنید؟ راهنمای Skinmunity

اعتبار تصویر @ Chris Colls برای Behind The Blinds

پوست بزرگترین عضو بدن است و نقش مهمی در محافظت از ما در برابر مهاجمان خارجی دارد. سالم نگه داشتن آن نه تنها برای سلامت کلی ما حیاتی است، بلکه مشکلات مربوط به سلامت ما نیز می تواند قبل از هر جای دیگری روی پوست ما ظاهر شود. درک و تقویت ایمنی پوست یا همان ایمنی پوست برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست ضروری است.

اعتبار تصویر @ Chris Colls برای Behind The Blinds

Skinmunity چیست؟

سیستم ایمنی پوست شبکه پیچیده ای از سلول هاست که از بدن در برابر عوامل استرس زای محیطی، عفونت ها و بیماری ها محافظت می کند. سد پوستی ما به ،وان اولین خط دفاعی در برابر قرار گرفتن در معرض مضر از محیط های خارجی و داخلی عمل می کند و عملکردهای ایمنی پوست حیاتی است. تقویت ایمنی پوست برای حفظ فرآیندهایی مانند التهاب، پاسخ ایمنی، ترمیم زخم و پیشگیری از بیماری، و همچنین حفظ ظاهر و احساس ما در هر زمان از سال حیاتی است.

اعتبار تصویر @ Chris Colls برای Behind The Blinds

چگونه ایمنی پوست خود را تقویت می کنید؟

زیبا بخورید

ویتامین A نقش مهمی در ایمنی پوست و میکروبیوم پوست دارد. کمبود ویتامین A با اختلال در پاسخ ایمنی و افزایش حساسیت به عفونت های پوستی و التهاب مرتبط است. برای تقویت ایمنی پوست، غذاهایی مانند هویج، سیب زمینی شیرین و سبزیجات برگدار را در رژیم غذایی خود قرار دهید. در کتاب Eat Beautiful من درباره بهترین غذاهای سازگار با پوست (و نحوه طبخ غذاهای خوشمزه با آنها) اطلاعات ،ب کنید.

از آنتی ا،یدان ها استفاده کنید

استفاده منظم از آنتی ا،یدان های موضعی مانند ویتامین C نیز می تواند ایمنی پوست را تقویت کند. این آنتی ا،یدان ها می توانند به خنثی ، رادیکال های آزاد کمک کرده و از پوست در برابر استرس ا،یداتیو محافظت کنند و آنها را به یک تقویت کننده عالی برای ایمنی پوست تبدیل کند.

بخوانید:  کاشت ناخن در منزل به ساده ترین روش
SPF

استفاده از SPF سطح بالا و طیف گسترده هر روز برای محافظت از سیستم ایمنی پوست بسیار مهم است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند منجر به آسیب و التهاب شود و عملکرد ایمنی پوست را مختل کند.

هیدراتاسیون کلید است

یک روتین مراقبت از پوست پاک کننده و آبرسان، همراه با خواب کافی و آبرس،، می تواند عملکرد سالم سیستم ایمنی پوست شما را تقویت کند. استفاده از محصولات مراقبت از پوست که از سد طبیعی و آبرس، پوست حمایت می کنند، ضروری است. این تقویت‌کننده‌های رطوبت با رفع سریع را بررسی کنید.

بعدی را بخو،د: نکات مهم برای مق، با سرماخوردگی | غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی

© وندی رو. تمامی حقوق محفوظ است.

منبع: https://wendyrowe.com/beauty/boost-your-skins-immunity

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با