مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی 1402 برای رسیدن به بهترین نتیجه کنکور مشاور | darsjet

در انتخاب رشته شما میتوانید از هر دو کد رشته استفاده کنید و اگر دعوت به مصاحبه شدید و در مصاحبه رد شید سازمان سنجش بطور اتوماتیک کد رشته های انتخابی بعدی شما را بررسی میکند پس اگر به انشگاه های نیمه متمرکز علاقه دارید آن ها در بین انتخاب های اول تا دهم خود قرار دهید تا شانستان برای قبولی بیشتر شود. بعد از اولویت بندی دانشگاه ها باید رشته ها هم بر اساس علاقه مندی و میزان پذیرش اولویت بندی شود.برای مثال اگر ما علاقه مند به رشته هایی مانند دندان پزشکی و دارو سازی و فیزیو تراپی و پرستاری و کار درمانی هستیم باید ترتیب را رعایت کنیم تا شانس قبولی بالا رود. بیش از نیمی از داوطلبین کنکور سراسری داوطلبین تجربی هستند و با توجه به این حجم از شرکت کنندگان در کنکور تجربی قطعا انتخاب رشته در این زیر گروه آزمایشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اولین مرحله در روند انتخاب رشته، انتخاب بهترین مشاور تحصیلی در زمینه انتخاب رشته است. فردی که انتخاب می‌کنید باید با تجربه باشد تا بتواند با توجه به رتبه، علاقه و استعداد شما بهترین رشته را برای‌تان انتخاب کند. فراموش نکنید پس از انتخاب رشته کنکور در صورت نارضایتی از رشته انتخابی خود ، کارنامه سبز کنکور را بررسی کنید و شانس قبولی خود را در سایر رشته های انتخابی نیز مشاهده کنید.

اما هر ساله پس از اتمام این بازه زمانی دو روزه، سازمان سنجش اقدام به تمدید زمان انتخاب رشته کنکور می کند. همچنین لازم به ذکر است که شما در این دوره زمانی تمدید شده، میتوانید فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنید. در این مرحله داوطلبان کنکور سراسری با توجه به لیست دانشگاههای مورد نظر خود که همراه مشاور آنها را انتخاب کرده اند، تحقیق در رشته مورد نظر خود را در دانشگاههای مربوطه انجام می دهند. در این مرحله از مشاوره انتخاب رشته داوطلب باید در مورد شرایط علمی رشته مورد نظر خود در دانشگاه مربوطه تحقیق جامعی را انجام دهد و لیست دانشگاههای مورد نظر خود را مرتب تر نماید.

بخوانید:  لب خنثی روزمره من | The Teacher Diva: یک وبلاگ مد دالاس که شامل زیبایی و سبک زندگی است

آشنایی با علی میرصادقی بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور

با راهنمایی گرفتن از یک مشاور تحصیلی خوب انتخاب رشته درستی انجام خواهید داد. این مشاور باید از انواع رشته های دانشگاهی مطلع باشد و به رتبه ای که به دست آورده اید نیز توجه کند تا بداند در کدام رشته ها و دانشگاه ها می توانید پذیرفته شوید. پس با کمک گرفتن از مشاوره تحصیلی نگرانی از بابت انتخاب نادرست ندارید و با خیال راحت مطمئن هستید در رشته و دانشگاهی مناسب قبول می شوید.

سهمیه ایثارگران

قطعا پردازش منطقی و هوشمند سیستمی که بر اساس حجم زیادی از داده‌ها عمل می کند، بسیار دقیق تر از داده‌های محدود از یک جامعه آماری نامتوازن خواهد مشاوره انتخاب رشته درس جت بود. برای انتخاب رشته کنکور سراسری شما ۱۵۰ حق انتخاب دارید ولی برای دانشگاه آزاد شما می توانید بین ۱ تا ۱۰۰ رشته منتخب را در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ثبت کنید. بنابراین قرار نیست در انتخاب رشته جلسات مشاوره انتخاب رشته تجربی و یا مشاوری که انتخاب رشته را انجام می دهد، نقش غول چراغ جادو را داشته باشد تا داوطلب را با هر رتبه ای در دانشگاه سراسری، پزشکی و … قبول کند.

  • داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور تجربی 1402 هستند، می توانند مطابق مراحل زیر اقدام به تکمیل انتخاب رشته نمایند و کد رشته محل‌ هایی که از دفترچه استخراج کرده‌ اند را در سایت درج کنند.
  • لازم به ذکر است که سهمیه ایثارگران جزو سهمیه های خاص است، یعنی داوطلبان مشمول این سهمیه با داوطلبانی که شرایط مشابه دارند سنجیده خواهند شد.
  • در صورتی که پس از مطالعه مقاله فوق هنوز هم ابهاماتی در ذهن دارید با مشاوران مرکز مشاوره الو سلام مشاور در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند و در امر مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری مطابق میلتان به نتیجه برسید.
بخوانید:  معرفی اجزا اصلی و انواع Check Valve و طرز کار آن + استاندارد | کسری ساران
مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی 1402 برای رسیدن به بهترین نتیجه کنکور مشاور | darsjet

دغدغه اصلی کنکوری ها این است که چه طور می شود با رتبه خود در دانشگاه مد نظر در رشته ی مورد علاقه قبول شد. شما میتوانید برای انتخاب رشته ی صحیح و درست با در نظر گرفتن علاقه و استعداد فردی با مشاوران ما تماس گرفته تا شما را در انتخاب راه زندگی راهنمایی کنیم. انتخاب رشته هنر در میان دانشجویان سال به سال کاهش می یابد و این موضوع به دلیل معرفی نشدن درست این مجموعه و پتانسیل های آن است. انتخاب زویایی مواردی هستند که با رتبه داوطلب اختلاف خیلی زیادی دارند و باید تعداد محدودی بین 5 تا 10 درصد از کد رشته محل‌ها شامل این نوع انتخاب باشد. رشته‌های خوش‌بینانه با رتبه کسب‌شده داوطلب در کنکور تجربی اختلاف زیادی ندارد و بهتر است که حدود 30 درصد انتخاب‌ها را شامل شود.