شیرآلات صنعتی گیوتینی چاقویی متفرقه تهران | kasrasaran

علاوه بر این‌ها، شیرآلات صنعتی به عنوان اجزای کنترلی در سیستم‌های فشار بالا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. توانایی کنترل جریان سیال، فشار و دما، و حتی انتخاب متریال متناسب با شرایط مختلف روی شیرآلات صنعتی، این تجهیزات را به ابزار مناسبی برای کاربردهای مختلف در صنعت غذایی تبدیل می‌کند. در کنار کاربردهای فوق، شیرآلات صنعتی در صنایع متنوعی نظیر نفت و گاز، پتروشیمی، داروسازی، صنایع غذایی و شیمیایی و دیگر صنایع نیز استفاده می‌شوند. در مجموع، شیرآلات صنعتی مهمترین عنصر جهت کنترل جریان و قطع جریان در فرآیندهای صنعتی محسوب می‌شوند که استفاده صحیح از آنها از اهمیت سایت کلیک کنید ویژه‌ای برخوردار است.

شیرآلات صنعتی و کاربردهای آن در صنعت خودرو

شیرآلات صنعتی گیوتینی چاقویی متفرقه تهران | kasrasaran

از کاربرد های این شیر ها می توان به مصارف عمومی در صنایع کاغذ ، مقوا ، کارخانجات قند،کارخانجات مواد خمیری و غلیظ ، مواد غذایی و پودر – کارخانجات مواد شیمیایی، معادن ودیگر صنایع اشاره کرد. شیر یا ولو های کشویی که جهت تنظیم دقیق میزان جریان به کار میروند و اغلب از جنس چدن هستند. شیر فلکه صنعتی از جنس چدن که یک سوزن در انتهای میله اصلی آن قرار دارد و برای کنترل دبی از آن استفاده میشود. شیر خودکار اغلب روی رایزر بسته میشود و آبپاش به کمک بست و قلاب روی آن نصب میشود.

  • برای مثال، شیرآلاتی که بر روی لوله های گرما یا سرداست فعالیت می کنند، باید به بررسی دقیق اثرات حرارتی مورد توجه ویژه قرار گیرند.
  • • زمانیکه شیر کاملاً باز یا بسته است، سطح آب‌بندی توپی و نشیمنگاه شیر از سیال جدا می‌شود، بنابراین سیال با سرعت زیاد از داخل شیر عبور کرده و موجب فرسایش سطح آب‌بندی نمی‌شود.
  • شیر گیوتینی عمدتاً برای خدمات on/off و ایزولیشن در سیستم هایی با محتوای بالای مواد جامد معلق طراحی شده اند.
  • همچنین، رعایت دقیق آخرین استانداردهای صنعتی و رعایت دستورالعمل‌های تولید کنندگان نیز باعث بالا بردن راندمان و کاهش خرابی‌های شیرآلات می‌شود.
بخوانید:  دوره آموزش تزریق ژل لب با هیالورون پن با مدرک فنی حرفه ای-مهسا امانی
اگر به درستی طراحی شوند، شیرآلات به عنوان ابزاری بسیار خوب برای حفاظت در برابر آتش سوزی و انفجار عمل می‌کنند. شیر چاقویی یا شیر گیوتینی معمولا به صورت دستی باز و بسته می شود اما این شیر قابلیت کوپل شدن با انواع اکچویتور برقی و اکچویتور پنوماتیک را به منظور کاربرد به صورت اتوماتیک در سیستم اتوماسیون صنعتی را نیز دارد. در این فرآیند با حذف اپراتور، از عملگرها برای کنترل سیستم از راه دور استفاده می شود.

–         شیر چاقویی یا شیر گیوتینی تمام استیل

نرم‌افزارهای تخصصی برای طراحی شیرآلات صنعتی شامل CATIA، SolidWorks، AutoCAD و … هستند. با استفاده از این نرم‌افزار‌ها، می‌توان پارامتر‌های تولیدی شیرآلات را بهینه کرده و با هوشمندسازی فرآیند تولید، اقتصادی‌ترین و کارایی بالاتری در تولید شیرآلات داشت. همچنین، این نرم‌افزارها نقش مهمی در طراحی شیرآلات با مواد‌ مختلف مانند فلزات و پلیمرها دارند و با تنظیم متغییر‌های مختلف مانند شکل، اندازه و جنس بدنه شیرآلات، کارایی اختصاصی به شیرآلات می‌دهند.

مواد ساخته شده از جنس فولاد آلیاژی، برنج و فولاد ضد زنگ برای ساخت شیرآلات صنعتی استفاده می‌شوند. در صنایع مختلفی، از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی و دارویی، شیرآلات صنعتی به منظور کنترل جریان مواد، ایجاد فشار و کنترل دما استفاده می‌شود. این شیرآلات، تجهیزاتی برای کنترل جریان مواد در سیستم‌های حفاظتی و ایمنی نیز هستند. از جمله عوامل موثر در عمرکاری شیرآلات صنعتی، جنس شیرآلات و شرایط زیست محیطی استفاده از آن می‌باشند.

شیر فشار شکن