خرید چای لاهیجان قیمت چای بهاره 1401 ایرانی و خرید اینترنتی | OkChay

خرید چای لاهیجان قیمت چای بهاره 1401 ایرانی و خرید اینترنتی | OkChay

با اینکه برگ این چای کمی پیچ خوردگی داره، اما باز هم تشخیصش برای افرادی که در این زمینه متخصص نیستن بسیار سخت هست. ممکنه برخی افراد سرگل رو با برگ چای شکسته که کیفیت پایینی داره مخلوط کنن و شما از روی ظاهر متوجه ناخالصی نشین. چای قلم از برگهای پایینی بوته حاصل می شود و طعم ملایمی دارد رنگ ملایمی دارد و زمان دم کشیدن آن طولانی است. چون زود دم می کشد مناسب ترین انتخاب برای اداره جات و اماکن عمومی است لذا پرمصرف ترین چای ایرانی به شمار می رود. نسبت به سرگل عطر و تلخی کمتری دارد بیشترین میزان چای تولیدی در ایران از این نوع است. هر فنجان چای محتوی ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلی گرم فلاونوئید است، این میزان در هردو نوع چای سبز و سیاه یکسان است.

  • شما می توانید قطعات سیب را از چای جدا کنید و یا اجازه دهید در چای میوه ای شما باقی بماند تا پس از نوشیدن چای آنها را میل کنید.
  • برای داشتن یک تجربه ی چای نوشی عالی، فقط چای با کیفیت کافی نیست، باید با اصول دم آوری چای آشنا باشید.
  • متاسفانه چای سیاه اغلب توسط کارخانجات مختلف با رنگ‌ها، طعم‌‌ها و اسانس‌های شیمیایی مخلوط می‌شود و باعث می‌شود که مصرف روزانه آن برای سلامتی مضر شود.
  • طعم و عطر خاص و تند این چای کاملا ارزش صبر کردن برای کامل دم کشیدن رو داره.
  • این چای، بصورت سنتی و دستی توسط کشاورز محترم آقای بذرافشان فرآوری می‌شود و به همین دلیل برگ‌های این محصول، درشت بوده و به اندازه یک بند انگشت هستند (کشاورزان برای اثبات چای سرگل، این برگ‌ها را خرد نمی‌کنند).
بخوانید:  کلاهک دودکش قیمت خرید انواع کلاهک دودکش شرکت صنعتی رحمتی

معمولا هر ایرانی در روز حداقل یه لیوان این نوشیدنی دم‌کردنی گیاهی رو استفاده می‌کنه. برای اینکه انتخاب بهتری بین انواع این محصول داشته باشیم، باید انواع چای رو بشناسیم. پس اینجا انواع این نوشیدنی گرم و خوش عطر رو بهتون معرفی می‌کنیم. رایحه و طعم سرگل کمی تند، گس و تلخه؛ در حالی که رنگ چشم‌گیری بعد از دم کردن پیدا می‌کنه.

تفاوت انواع چای

برخی اوقات نیز آن‌ها درمکان‌هایی که چای و بساط چای رایج بود، مسابقاتی برای کیفیت چای به راه می‌انداختند. زمانی که هوی ژونگ، پادشاه سلسله سانگ، مدعی شد که چای سفید از لحاظ مرغوبیت در راس تمام انواع چای قرار دارد، وی حرکت تکاملی را برای دستیابی به یک گونه جذاب از چای را به راه چای مخصوص نویسندگان انداخت. این درختچه‌ها در حالت طبیعی و ارگانیک ارتفاعی حدود ۷۰ سانتی‌متر دارند.

آیا تمامی چای‌ها حاوی کافئین یکسانی هستند؟

دم کردن طولانی مدت آن، باعث تقویت خواص این نوشیدنی دلپذیر می شود. چای یک نوشیدنی معطر محبوب است که به طور معمول، با دم کردن برگ های همیشه سبز گیاه کاملیا سیننسیس در آب گرم یا جوش به دست می‌آید. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که نوشیدنی چای برای اولین بار در چین، بیش از ۶۰۰۰ سال پیش کشف شد (چای قدمتی بیشتر از هرم بزرگ جیزه دارد). در واقع تولید خاک چای به نوعی استفاده از دورریز‌ها و ضایعات کارخونه تولید کننده این محصوله. همونطور که از اسم اون معلومه، شکل ظاهری این محصول شبیه خاکه و بین انواع چای شمال، ریزترین برگ‌ها رو داره.

بخوانید:  خدمات و بسته بندی اثاثیه منزل و شرکت ها در یوسف آباد