سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

2- محتواهای همیشه‌سبز تولید کنید.محتواهای اورگرین هستند که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند و بک‌لینک می‌گیرند. نه تنها بخاطر rankbrain …بلکه بخاطر این که گوگل نتایج جست‌وجوی ارگانیک را بعد از جعبه‌های پاسخ، گوگل ادز و … نشان می‌دهد! یک تحقیق نشان داده که از سال 2015، CTR نتایج سرچ ارگانیک بیش از 40 درصد در موبایل کاهش داشته است. گاهی اوقات RankBrain به یک صفحه جایگاهی بیشتر از لیاقتش می‌دهد و اگر نرخ تبدیل آن بالاتر از میانگین نرخ تبدیل باشد، گوگل متوجه می‌شود که جایگاه این صفحه در نتایج باید تثبیت شود. HTML یک زبان نشانه گذاری و مخفف عبارت (Hypertext Markup Language) است که برای ساخت صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. HTML باعث می‌شود تا شما متون و عکس‌ها در فضای اینترنت را به شکل‌های مختلف، در مرورگرتان رویت کنید.

شناسایی شکاف‌های محتواهای قبلی و بهبود آن

استفاده درست و مناسب از کلمات کلیدی می‌تواند باعث شود سایت شما به صفحه اول سرچ گوگل راه یابد. هرچه زمان بیشتری از شروع به کار سئو می‌گذرد و رشد بیشتری در دنیای مارکتینگ رقم می‌خورد، دیده شدن در گوگل سخت‌ و سخت‌تر می‌شود. با بیرون آمدن هر آپدیت جدید از سئوی سایت گوگل، رسیدن به برترین‌های این موتور جست‌وجوگر سخت‌تر می‌شود. تا پیش از ان، کلمات کلیدی اهمیت بسیاری داشتند و در کنار هم قرار دادن آن‌ها می‌توانست سبب رشد یک متن و محتوا برای سایت شود. اما از آن به بعد، علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی در محتوا، داشتن معنا و مفهوم کامل و به روز بودن مطالب نیز تاثیر به سزایی را در رشد سئوی یک سایت دارد. گوگل محبوب‌ترین موتورجستجو است و 90.8 درصد از سهم بازار جستجو را در اختیار دارد اما بینگ و یاهو تنها 4.6 درصد از بازار جستجو را تشکیل می‌دهند.

بخوانید:  این روش را امتحان کنید

سئو چیست؟

با استفاده از ابزار URL Inspection در سرچ کنسول وضعیت ایندکس صفحه را بررسی کنید. عمر دامنه و تاریخ انقضای آن فاکتورهایی تاثیرگذار از منظر سئو نیستند. به عبارت دیگر ملاگ گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها محتوای ارائه شده، استانداردهای تجربه کاربری و لینک‌سازی است. اگر سایت اصلی و زیردامنه ارتباط معنایی بالا داشته و لینک‌های زیادی میان آنها رد و بدل شده باشد بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند ولی اگر دو جزیره کاملا مجزا باشند بر یکدیگر تاثیرگذار نخواهند بود.

  • نتایج موتورهای جستجو که در نتیجه روش‌های تایید شده ظاهر می‌شوند، به جای پرداخت یا دور زدن قوانین موتورهای جستجو، نتایج جستجوی ارگانیک نامیده می‌شوند.
  • سلام دوست عزیز
    برای کاری که شما قصد انجامش رو دارید خود گوگل راه کار مناسبی پیشنهاد داده.
  • مخفف عبارت (Human Experience Optimization) و در لغت به معنی بهینه سازی تجربه انسانی است.
  • پیوستگی مطالب و یادگیری منظم موجب میشود که دچار سردرگمی یا تناقض نشوید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر دوست دارید این شغل حرفه‌ای و پردرآمد را داشته باشید حتماً در این دوره شرکت کنید. «سئو» یا «بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو» (Search Engine Optimization) به‌مجموعه استراتژی‌هایی گفته می‌شود که برای بیشتر دیده شدن وب‌سایت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) انجام می‌دهیم. اگر پا را فراتر گذاشته و محتوا را بدون خلق ارزش جدیدی از سایت‌های دیگر کپی کنیم عملا وارد منطقه سیاه سئو شده‌ایم. Knowledge Graph گوگل سیستمی از اطلاعات است که گوگل از آنها در جهت ارتقا کیفیت پاسخ دهی به کاربران بهره می برد.

مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌هایی که در داخل سایت انجام می‌شود، سئو درونی یا داخلی گفته می‌شود تا ما قادر باشیم به میزان محبوبیت زیادی در نزد موتورهای جستجو دست‌یابیم. مثلاً هرروز مقاله سئو شده در سایت خود منتشر کنید و از طریق فرایند لینک سازی عنکبوتی، لینک‌های داخلی دهید تا کاربر زمان بیشتری را در وب‌سایت شما صرف کند. در این روش سئوکار به جای صبر کردن، سعی میکند به کمک یک سری تکنیک های سئو حرفه ای و البته غیرقانونی، موتورهای جستجو را فریب داده و سریعا به نتایج اول صعود کند.

بخوانید:  خرید عمده پیراهن مردانه از تولیدی ارزان و با کیفیت عمدباکس

ابزار سئو Ahrefs:

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین