5 عدس با پروتئین بالا برای کاهش وزن





عدس یا دال یکی از مواد اصلی در خانه‌های هندی است و جزء ضروری هر غذا در طول و عرض این کشور است. دال یک غذای آرام بخش، مغذی، سالم، ساده و سنتی هندی است که ذائقه های مختلف را جذب می کند. عدس یک نیروگاه طبیعی از مواد مغذی است که فیبر، مواد معدنی ضروری و مهمتر از همه پروتئین را ارائه می دهد – ،یبی که سیری طول، مدت و سرکوب اشتها را تضمین می کند. یک ،یب عالی برای کمک به سفر کاهش وزن شما. آنها منبع عالی پروتئین گیاهی هستند و همانطور که همه می د،م پروتئین باعث سیری می شود و به کاهش کا،ی کلی مصرفی کمک می کند. علاوه بر این، پروتئین به حفظ توده عضل، بدون چربی کمک می کند، سرعت متابولیسم را افزایش می دهد و در نتیجه کاهش وزن را تسهیل می کند. به ،وان یک منبع پروتئینی مقرون به صرفه و گیاهی، دال ها مکمل برنج، روتی، و مجموعه ای از غذاها هستند و آنها را به یک ،صر همه کاره از غذاهای هندی تبدیل می کنند. بنابراین، در اینجا 5 عدس با پروتئین بالا برای کاهش وزن آورده شده است.

5 عدس با پروتئین بالا برای کاهش وزن

1. مونگ دال (لوبیا ماش):

چه برای درست ، دال ساده و چه برای ساختن ناگت، مونگ دال تنوع زیادی را ارائه می دهد. مونگ دال جوانه زده همچنین حاوی آنتی ا،یدان هایی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. مونگ دال یک ماده همه کاره است که می تواند در سوپ ها، سالادها و میان وعده ها نیز گنجانده شود. محتوای پروتئین موجود در 100 گرم مونگ دال حدود 24 گرم پروتئین است! همچنین بخو،د: «۹ ایده دستور غذای مونگ دال برای کاهش وزن».

بخوانید:  بررسی و نمونه‌های روغن لب رویای جمعه‌های تابستان

2. اوراد دال (گرم سیاه):

اوراد دال نه تنها ،صر کلیدی برای تهیه یدلی و دوسا مورد علاقه شماست، بلکه برای تهیه دال ماخ، و مدو وادا نیز مورد نیاز است. محتوای پروتئین تقریباً 24 گرم پروتئین در 100 گرم است.

3. تور دال (نخود کبوتر زرد):

همچنین به ،وان آرهار دال شناخته می شود، می تو،د کاری های خوش طعم مانند سامبر و دال تادکا را با تور دال درست کنید. محتوای پروتئین در توور دال حدود 22 گرم پروتئین در 100 گرم است.

4. ماتکی دال (لوبیا پروانه):

به اندازه سایر عدس ها محبوب نیست، ماتکی دال دارای محتوای پروتئین بالایی از 23 گرم پروتئین در 100 گرم است. غذاهای خوشمزه مختلفی وجود دارد که می توان از لوبیا پروانه درست کرد – ماتکی میسال، پولائو و ماتکی بهل که فقط چند مورد را نام برد.

5. چانا دال (نخود ،د شده):

با این دال می تو،د غذاهای ساده مانند چانا دال سرخ تا یک غذای سالم مانند خیچدی درست کنید. Chana dal احتمالاً دارای بالاترین میزان پروتئین با حدا،ر 25 گرم پروتئین در 100 گرم است. همچنین بخو،د: “4 بهترین گزینه برنج برای لذت بردن از دال چاوال”.

در خاتمه، عدس یا دال با محتوای پروتئین غنی خود، همراه با فیبر و سایر مواد معدنی ضروری، بدن را تغذیه می‌کنند و به سفر کاهش وزن شما نیز کمک می‌کنند، مشروط بر اینکه از آنها در راه درست استفاده کنید. و ما در رژیم غذایی Rati Beauty، دقیقاً نشان می‌دهیم که چگونه می‌توان این دال‌های پر پروتئین را برای دریافت مزایای کاهش وزن، بدون از دست دادن جذابیت و ارزش غذایی آن‌ها، گنجاند. برای دسترسی به تمام برنامه های رژیم غذایی کاهش وزن خود، در برنامه زیبایی Rati مش، شوید.

بخوانید:  5 ظاهر آسان برای هالووین DIY

9 ایده دستور پخت مونگ دال برای کاهش وزن
4 بهترین گزینه برنج برای لذت بردن از دال چاوال







منبع: https://makeupandbeauty.com/high-protein-lentils-weight-loss/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با