کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان

اگر در محل نصب فضای کافی وجود داشته باشد و بتوان درب را به صورت وزنه ای جابه جا کرد، بهترین انتخاب این مدل میباشد. بر روی درب این محصول شیارهایی به طول 9 و 18 سانتی به منظور گردش هوا ایجاد میشود و توسط لولا به فریم متصل میشود. جنس این محصول،آلومینیوم است و در ضخامت ها و اندازه های مختلف قابل تولید میباشد.رنگ این دریچه، کوره ای الکترواستاتیک میباشد که در برابر عواملی مانند مواد خورنده ، ضربه و… مقاومت بالایی دارد. در صورت استفاده از داکت اسپلیت می‌توان برای هر واحد مسکونی هزینه مصرف انرژی را به طور جدا حساب کرد. با این حال هر‌ واحد می‌تواند هزینه مصرف برق خود را کاملا متناسب با نیازهای خود کنترل کند.

به طور استاندارد عرض فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی بین ۳ و ۵ سانت متغیر می‌باشد جهت استحکام بیشتر ساختار فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی دور تا دور فریم یک نیم سانتی از بیرون به داخل ایجاد می‌گردد که علاوه بر استحکام فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت باعث زیبایی و شکیل تر شدن ساختار کلی دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌شود. پس از برش طول و عرض فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت به وسیله کرنر های ورقی هر یک از اضلاع به‌یکدیگر متصل می‌شوند و ساختار چهارگوش پیدا می‌نماید. لازم به ذکر است جنس فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از نوع پروفیل و جنس درب این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز ورق آلونینیوم می‌باشد. همانطور که اشاره گردید با توجه به آزادیِ عمل در ساختِ فریم با عرض ها و ابعاد مختلف به راحتی می‌توان این عرض را در سایز ۳ تا ۵ سانت اجرایی کرد. برای استحکامِ بیشترِ ساختار فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی، در دورتادورِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت یک لبه‌ی نیم سانتی از بیرون به داخل ایجاد می‌شود که این لبه علاوه بر استحکام فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌شود، بلکه باعث زیبایی و شکیل تر شدنِ ساختارِ کلیِ دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز می‌شود. برای ساختارگیریِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت اضلاعِ منفک را با دستگاه نقطه جوش با کُرنرهای ورقی از داخل، به هم متصل و به فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت شکل چهارضلعی می‌بخشند که این فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت کاملاً گونیا و قائم الزاویه مونتاژ می‌شود.

بخوانید:  بهترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها

نصب دریچه بازدید داکت اسپیلت

از مزیت این کار می‌توان به جلوگیری از اتلاف انرژی و سریع‌تر خنک شدن هوا اشاره کرد‌. این نوع دریچه مانند دریچه بالا ساده می‌باشد و لی با این تفاوت که دارای لولا نمی‌باشد و به جا آن دریچه وزنه ای به کار رفته است که بر خلاف دریچه بالا داری منافذ می‌باشد و دور تا دور آن را پوشش داده و برای باز کردن آن باید دریچه را به سمت بالا فشار دهید تا به طور کامل بالا رود و باز شود کارکردی شبیه به سقف های کاذب دارد. روشی که درهای دریچه به روی فریم نصب می‌شوند می‌تواند به صورت وزنه‌ای و لولایی باشد که این موضوع به سلیقه مشتری و همچنین شرایط محیطی بستگی دارد.

چ- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب مشبکِ لولایی

عرض این شیارها بین ۹ و ۱۸ سانت متغیر بوده و این بستگی به هوای لازم برای دستگاه دریچه داکت اسپلیت فن کویل دارد. اینکه محل شیار ها روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت در وسط یا کناره های درب انتخاب شود بستگی به جایگاه دستگاه فن کویل روی سقف دارد. اگر بخواهیم هوای برگشت دستگاه با کمترین مزاحمت و بیشترین مقدار به دستگاه منتقل گردد از دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک استفاده می نماییم. زیرا شبکه های موجود در قسمت مشبک دریچه بازدید داکت اسپلیت جریان هوا را به صورت مستقیم و آزاد به دستگاه تزریق نموده و جلوی افت فشار را می‌ گیرد.

  • جهت ایجاد تناسب نمای دریچه با نمای محیط از انواع کدرنگ با تنوعِ متعدد می‌توان بهره گرفت.
  • ابعاد دریچه مشبک با ابعاد دریچه اصلی بازدید داکت اسپلیت متناسب است تا ظاهر دریچه بازدید داکت اسپلیت دارای تناسب باشد.
  • اگر در محل نصب فضای کافی وجود داشته باشد و بتوان درب را به صورت وزنه ای جابه جا کرد، بهترین انتخاب این مدل میباشد.
  • با توجه به مسطح بودن سطوح درب دریچه بازدید داکت اسپلیت، برای استحکام بیشتر و عدم تاخوردگی و یا دفرمه شدن قسمت های داخلی در محیط درب یک لبه ی 1/5 سانتی متری به داخل ایجاد می شود.
بخوانید:  بررسی و نمونه های مجموعه Beauty Pie Sam Chapman

به طور کلی دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی از ورق روغنی با رنگ کوره‌ای ساخته می‌شود. برای ساخت این دریچه بازدید داکت اسپلیت ابتدا اقدام به ساخت فریم آن خواهیم نمود. از آنجایی که ساختار این دریچه بازدید داکت اسپلیت ازرق است پس می‌توانیم عرض فریم را در هر سایزی در نظر گیریم. یعنی طول و عرض حفره را در نظر گرفته و ابعاد فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نیم سانت کوچکتر در نظر می‌گیریم که البته این بادخور توسط سازنده لحاظ خواهد شد. این بادخور به این دلیل لحاظ می‌شود که هنگام نصب نصاب به راحتی بتواند دریچه بازدید داکت اسپلیت را درونه حفره جانمایی نماید.

کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان