چگونگی استفاده از گوگل ادوردز در ایران

همچنین، سیستم ادوردز یک حراج زنده است، بنابراین قیمتهای کلیک بر اساس میزان رقابت تعیین میشوند و اینکه کسب و کارها چقدر حاضرند برای یک کلیک بپردازند. در این مورد شما برای هر اپ، یک تبلیغ مجزا طراحی نمیکنید. با Quality Score خوب ممکن است ببینید که رتبه شما بهتر و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) شما کمتر از یک شرکت بزرگ است که در لیست 500 Fortune قرار دارد. تبلیغ کننده های گوگل ادز مبلغی را جهت هر کلیک روی تبلیغ خود تعریف می کنند (bid) و سرویس گوگل ادز، بر اساس این مبلغ، تبلیغ مربوط به برنده مزایده را در نتایج سرچ گوگل یا ویدئوهای یوتیوب یا وب سایت های مرتبط نمایش خواهد داد. به همین جهت مجبور بودند از ترفندهایی استفاده کنند که در تبلیغ تاثیر منفی میگذاشت. به عنوان مثال، کسی که تایپ میکند “نحوه استفاده از پرینتر Canon” نتایجی را میبیند که کلمات کلیدی آنها چیزی مانند “پرینتر Canon” باشد.

سیستم Auction گوگل ادز چطور کار میکند؟ در واقع گوگل به طور اتوماتیک و به ازای هر بار که عبارتی توسط کاربر جستجو میشود، امتیاز کیفی (Quality Score) و مبلغ پیشنهادی (Bid) هر تبلیغ دهنده را بلافاصله بررسی میکند و و با مشخص کردن رتبه آگهیها (Ad Rank)، نتایج را به کاربر نشان میدهد. بار دیگر بیابید فرض کنیم شما عبارت « خرید گوشی اپل» را جستجو می کنید، در متن تبلیغی که می بینید هم «فروش ویژه گوشی اپل» آورده شده است. البته تبلیغات در شبکه نمایشی گوگل جنبههای منفی هم دارد. برای مثال در صورتی که برای یک کلمه کلیدی خاص چندین سایت تبلیغات گوگل را فعال کرده باشند، رقابتی بین آنها برای نمایش تبلیغات این سایت ها در google ads شکل میگیرد. رسانه و ابزارهای دیجیتالی یا اینترنتی: وبسایتها، نرمافزارها و اپلیکیشنها در این دسته قرار میگیرند و به کسبوکار کمک میکند با پیادهسازی گوگل ادز، توسط کاربران فعال دیده شود. برای ارزیابی دقیق میزان دستیابی کمپین تبلیغاتی به هدف مدنظر، نیاز به تعریف دقیق شاخصهای اندازهگیری موفقیت و همچنین پیادهسازی ساز و کاری برای اندازهگیری این شاخصها خواهید داشت.

وقتی مخاطب جستجویی متناسب با محصول یا خدمت شما در گوگل انجام دهد، میتواند تبلیغ شما را ببیند. Auction در گوگل ادز چه زمانی انجام میشود؟ کلمات کلیدی در گوگل ادوردز چگونه انتخاب میشوند؟ این وب سایتها همان فضاهایی هستند که برای نمایش تبلیغهای تصویری استفاده میشوند. 2. Leads: برای دریافت لید و سرنخ از مخاطبان بالقوه مناسب است و همچنین دعوت آنها به انجام یک اقدام خاص. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت به شما اکانت اختصاصی تبلیغات در گوگل ارائه میدهد و به شما کمک میکند تا با حداقل هزینه، بیشترین بازخورد را از تبلیغات گوگل خود دریافت کنید.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

در اینجا گزینه هایی برای افزایش ترافیک سایت، فروش بیشتر و … سایت سازها سیستمهای طراحی سایت هستند که شما بدون نیاز به کد نویسی میتوانید در طی چند روز سایتتان را فعال کنید و فقط کاری که باید انجام دهید، این است که محتوای محصولات و خدمات را در آن آپلود کنید. پس هنگامی که شما برای سایتتان تبلیغات گوگل را فعال کنید و نام سایت شما در بین سایت های رتبه دار صفحه اول گوگل که زمینه کاری یکسانی دارند قرار می گیرد بسیاری از کاربرانی که با تبلیغات گوگل آشنایی ندارند فکر می کنند سایت شما به دلیل محبوبیت و کارایی بالا در صفحه اول قرار گرفته است . با تبلیغات در گوگل سایتتان را به کاربران درست در زمان درست نشان دهید. وقتی یک کاربر موضوعی را در گوگل جستجو میکند، گوگل لیستی از نتایج را طبق تصویر زیر به او نشان میدهد.

بخوانید:  کلینیک بتن ایران قالب پلاستیکی بتن و مزایا و معایب آن

تبلیغات در گوگل مپ برای ایرانیها ممکن است؟ به این شکل که وقتی یک سایت به وسیله ی تبلیغات گوگل برای مدتی در صفحه ی اول گوگل بماند افراد زیادی به آن سایت مراجعه می کنند و حالا اگر آن سایت محصولات و خدمات خوبی ارائه کند این کاربران به مشتریان دائمی آن سایت تبدیل خواهند شد. با این حال ، وقتی نمی دانید چگونه به طور ماهرانه فرآیند را مدیریت کنید. همانطور که می دانید تبلیغات در موتور جستجو گوگل کار ساده ای نیست.

درامد از گوگل ادز اگر من جای شما باشم، تمام سعیم را میکنم تا مطمئن شوم اجناسم به بهترین شکل ممکن در مغازه چیدمان میشود. Google با داشتن بیش از دو میلیون وب سایت پارتنر، به بیش از 90٪ از کل کاربران اینترنت دسترسی دارد تا اطمینان حاصل شود که تبلیغ شما به بیشترین کاربر ممکن نشان داده میشود. برای هر کمپین، یک منطقه جغرافیایی انتخاب میکنید تا در آنجا تبلیغ شما نشان داده شود. این اکستنشن به شما اجازه میدهد که شماره تلفن خود را در تبلیغ بگنجانید تا مخاطب راه سریعتری برای ارتباط با شما داشته باشد. اما این مساله یک راه حل میانبر دارد. مثلا اینکه صفحه فرود تبلیغ را روی یک دامنه با پسوند com. با اینکه تبلیغات مکانمحور در گوگل مپ خصوصا برای افرادی که صاحب مغازه هستند بسیار بااهمیت است اما متاسفانه امکان تبلیغ در Google Map برای ایرانیها وجود ندارد. این Extension برای افرادی که فروشگاه دارند عالی است.

تبلیغات گوگل ادز چیست

همان امتیازی که اد رنک نام دارد و مشخص میکند تبلیغ شما در ردیف چندم و با چه قیمتی نشان داده شود. CTR بالاتر نشان دهنده آگهی با کیفیتتر است که با هدف جستجو مطابقت داشته و کلمات کلیدی مرتبط را هدف قرار داده است. گوگل ادز برای اینکه کار شما راحتتر شود، طبق تصویر زیر از شما میخواهد که یکی از این 7 هدف را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. برخلاف انواع دیگر تبلیغات در Google Ads، شما نیازی به ساخت تبلیغ برای این روش ندارید و آگهیهای شما به طور خودکار طراحی میشوند! همان طور که میبینید در ابتدا و انتهای این صفحه، لینکهای تبلیغی و در میان صفحه، نتایج طبیعی گوگل یعنی آن سایتهایی که با سئو رتبه گرفتهاند، قرار دارند. اما اینکه هر تبلیغ در کجای این صفحه قرار گیرد و تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک روی آگهی، چقدر هزینه باید پرداخت کند، به سیستم مزایده Ad Auction و رتبه دهی گوگل ادوردز ربط دارد.

نحوه کار با گوگل ادز

پس شما باید برای تبلیغ خود، کلمات کلیدی که با سرچ کاربرانتان منطبق است پیدا کنید و بدانید قرار است با جستجوی چه چیزهایی، تبلیغ شما نمایش داده شود. اگر بیش از یک منطقه اصلی را برای نمایش تبلیغات در نظر بگیرید با مخاطبان مختلفی مواجه میشوید. نرخ تبدیل CVR – Conversion Rate نسبت انجام اقدام مورد نظر (مثل ثبت نام در یک فرم) بر تعداد کل بازدیدها از صفحه است. پس از اتمام مرحله اول ما باید بخش دوم یعنی ساخت یک گروه را انجام دهیم که در ادامه آن را با شما آشنا خواهیم کرد. پس امکان مقایسه ورژن های مختلف متن و تیتر برای تبلیغات در این روش وجود ندارد.

بخوانید:  اصـول طـراحی دکوراسـیون داخلـی مطـب دندان پزشکــی - لابراتوار دندانسازی پارس تکنیک

امکان ریمارکتینگ را برای شما فراهم میکند. نکته: قبل از اینکه از جملات فراخوانی در متن خود استفاده کنید، مطمئن شوید در صفحهفرود خود مقدمات انجام این کار برای کاربران فراهم شده است! حال شرایط لازم برای شروع تبلیغات برای شما فراهم است. زیرا اولین مرحله برای راهاندازی این نوع از کمپینها، داشتن یک حساب تجاری گوگل (Google Merchant Account) است. مثلا ممکن است تبلیغات شما در وب سایتهایی که نمیخواهید، دیده شود یا در ویدیوهایی که نمیخواهید برند تجاری شما با آنها مرتبط شود، نمایش داده شوند. علت اهمیت Negative Keywords در این است که اگر تبلیغ شما به افراد اشتباه نشان داده شود و آنها هم رویش کلیک کنند، باید هزینه پرداخت کنید در حالیکه آن بازدیدکننده هیچ سودی به شما نرسانده است. با توجه به گستردگی حوزه گوگل، احتمالا خود شما هم تاکنون تبلیغات در گوگل را مشاهده کردهاید و حتی بر روی آن کلیک کردهاید، این قضیه در مورد مشتریان بالقوه شما نیز صادق است.

خیلی ساده است! وقتی کسی آگهی را کلیک می کند، از وبسایتی بازدید می کند، ویدیویی را در YouTube مشاهده می کند. برخی از مزایای استفاده از Google Display Network، میزان Reach بالا و دسترسی به مخاطب است. به عنوان مثال، اگر یک باشگاه یوگا در تهران دارید، وقتی شخصی در تبریز “باشگاه یوگا” سرچ میکند، آگهی شما را نخواهد دید چرا که هدف اصلی Google نشان دادن مرتبطترین نتیجه به کاربر است. اگر محصول فیزیکی دارید، کمپین تبلیغاتی Shopping میتواند با نمایش محصول به مشتریان، منجر به دریافت لیدهای مناسبی شود. از آنجایی که گوگل ادوردز یک برنامه تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک است، تبلیغات شما به صورت رایگان نمایش داده میشود و تنها زمانی که شخصی روی تبلیغ شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل کلیک کند، هزینه از شما دریافت میشود. با چند لینک اضافه، آگهی شما بزرگتر و بازتر نشان داده میشود.

همچنین در سایتهای جستجویی که پارتنر گوگل هستند هم نشان داده میشوند. در واقع شما میتوانید در یوتیوب جایی را که میخواهید تبلیغتان به شکل بنر نشان داده شود، کانالهای (Channels) مورد نمایش و حتی نوع مخاطبانتان (رده سنی و…) مشخص کنید. اگر خرده فروش هستید و میخواهید محصولات خود را بهتر بفروشید، کمپین Shopping برای شما ایده آل است. ظاهر و محتوای این صفحه باید کاملا برای تجربه کاربری خوب و بهینه شده باشد و همچنین کاربر را به سمت اقدامی که میخواهید هدایت نحوه کار با گوگل ادز کند.

حال شرایط لازم برای شروع تبلیغات برای شما فراهم است.

صفحه فرود (Landing Page) در گوگل ادز همان صفحهای از وبسایت شماست که مخاطب بعد از کلیک روی تبلیغتان، واردش میشود. این تغییر کردن تا جایی ادامه مییابد که تمام ترکیبها تست شوند و بر اساس نرخ کلیک هر کدام، بهترین و مناسبترین حالت برای مخاطب هدف انتخاب شود. که بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن در ایران برای جلوگیری از این تهدیدات باید تدابیر امنیتی را در حین توسعه اپ در نظر بگیرند. کمپینهای نمایش (Display) مخصوص تبلیغات تصویری هستند و به شما کمک میکنند تا تبلیغهای جذاب بصری خود را در بین میلیونها سایت و اپلیکیشن مثل Gmail یا Google Play پخش کنید. تبلیغات کمپینهای ویدئویی انواع مختلفی دارند. در کمپینهای خرید یا شاپینگ (Shopping) میتوانید لیست محصولات خود را با اطلاعات دقیق مثل قیمت و تصویر، در Google نمایش دهید. همچنین داشتن بودجه و پیشنهاد قیمت بالا هم به معنای قرار گرفتن در اولین رتبه نیست. همانطور که قبلا گفتیم، پیشنهاد قیمت بالا و بودجه تبلیغاتی زیاد، لزوما باعث قرارگیری تبلیغ شما در رتبه اول نمیشود!

بخوانید:  شرکت آسانسور امیدیار طراح و مجری آسانسور و پله برقی

اگر مراقب باشید که تبلیغات خود را در کجا قرار میدهید، Google Display Network میتواند مکانی عالی برای کسب لید (Lead) باشد. کمپین شبکه جستجو گوگل یا همان Google Search Network – GSN، برای تبلیغات متنی است که در صفحه نتایج جستجو گوگل نمایش داده میشوند. این تبلیغات پولی و همچنین تبلیغاتی که در برنامه Google AdSense و یا تبلیغات دیگری که از طریق Display Network ارسال میشوند، توسط گوگل ادز یا Google Ads نمایش داده میشوند. در واقع Google شبکهای از وب سایتها در صنایع مختلف دارد که دارای تعداد زیادی مخاطب هستند و به Google Display Network معروف هستند. تبلیغات واکنشگرا یا ریسپانسیو در کمپین جستجو (Responsive Search Ads) به شما اجازه میدهد چند نوعِ مختلف عنوان و توضیحات آگهی بنویسید تا گوگل خودش بهترین ترکیب برای نشان دادن به کاربر را انتخاب کند. بعد از کلیک روی گزینه SET UP AN AUDIENCE SOURCE صفحه زیر برای ما باز خواهد شد.

تبلیغات کمپینهای ویدئویی انواع مختلفی دارند.

کاربر پس از کلیک بر روی تبلیغ شما چه میبیند؟ اینکه بگیم چون عباس صادقی وبلاگ دارد و در این سایت محتوایی را منتشر میکند، پس جزو کاربران نیست کاملا اشتباه است. در این قسمت گوگل ادز استراتژیهای متناسب با کمپین شما را پیشنهاد میدهد که بهتر است از همانها استفاده کنید. سیستم Auction گوگل ادز چطور کار میکند؟ گوگل برای رتبه بندی آگهیهای مربوط به یک عبارت کلیدی، ابتدا از سیستم مزایده Auction استفاده میکند. در ادامه میخواهیم انواع کمپینها در گوگل ادز را مورد بررسی قرار دهیم تا شما با کسب شناخت کامل نسبت به آنها، مناسبترین کمپین را برای خودتان انتخاب کنید. بنابراین در نهایت تصمیم با شماست زیرا نمیتوانیم با قطعیت نسبت به برتری این دو ابزار نسبت به یکدیگر نظر بدهیم. با استفاده از این اصطلاحات رایج می توانید گوگل ادوردز خود را تنظیم، مدیریت و بهینه کنید. بسیاری از کسب و کارها هنوز با گوگل ادز آشنایی نداشته و به صورت سنتی به معرفی خود می پردازند.

در صورت آشنایی کامل با روش ها و استراتژی های مختلف و استفاده درست و به جا از گوگل ادز قادر خواهید بود هزینه های تبلیغاتی خود را کاهش دهید و سبب افزایش بازدید از وب سایت خود شوید. در هر صورت اگر شما بتوانید در این زمان تبلیغ خود را به آن کاربر نشان دهید، شانس زیادی برای جذب او خواهید داشت. در نتیجه کلمه “رایگان” از کلمات کلیدی منفی برای شما خواهد بود. قبلا عنوان و توضیحات کوتاه تبلیغ ثابت بود و هر بار یکسان به جستجوگر نشان داده میشد.

سایت گوگل ادز