چند ترفند برای اجرای بهترین طراحی ویلا در شمال

خانواده اتحاد ویلایی دیدنی در شمال کشور دارند که بسیاری از سکانسها در آن ویلا فیلمبرداری شده است و فضای بسیار جذاب و چشمنوازی دارد. اینهمه تجمل و زیبایی و شاعرانگی در دکور فرانسوی تعجبی هم ندارد، هرچه باشد فرانسه به کشور عاشقانهها معروف است! سبک طراحی به اقلیم و منطقه نیز بستگی دارد بسیاری معتقد هستند در شمال ایران و قسمتهایی که طبعیت خودنمایی بیشتری میکند بخصوص بخشهایی که بافت روستایی دارد سبک کلاسیک در ویلاسازی مناسب نیست و بهتر است به سبک بومی و یا مدرن ویلاسازی انجام شود. در این مقاله میخواهیم به اصول طراحی ویلا در شمال و باید ها و نباید های آن از نگاه دفتر معماری ایماژ بپردازیم. نحوه قرارگیری ویلا در فضایی که موجود است و مصالح کاربردی از عوامل مهمی هستند که در یک طراحی حرفهای باید به آنها دقت کرد. از آنجا یکراست به عمارت شازده محمدولی میرزا میرود که او هم یکی از شاهزادههای خاندان ظلیهاست و نیم دیگر تابلو را در اختیار دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

همچنین آلودگی هوای کلان شهرها، خستگی انسان از دغدغه های کاری و زندگی و فشارهای روحی و روانی موجب شده حتی برای چند روز هم که شده بتوان از این دغدغه ها دور بود و تجدید قوا کرد. بسیاری از خانواده هایی که در ویلا زندگی می کنند، ویلای خود را نساخته اند یا اجاره ای خریداری نکرده اند یا زندگی می کنند. همانطور که در سکانسهای مختلف میبینیم قلعه خرانق از بافت بسیار متراکمی برخوردار است، به طوری که وقتی لیلی و دوستش در پیچ و واپیچهای پسکوچههای آن قدم میزنند حس میکنند گم شدهاند و گیج میشوند.

دکوراسیون داخلی ویلا

با وجود این که مادر دیگر در خانه حضور ندارد اما به لطف شخصیت مدیر و کدبانوی لیلی آشپزخانه هنوز هم تمیز و مرتب است و زیبایی خود را حفظ کرده است. کابینتهای چوبی سبزرنگ که نورپردازی و روشنایی هالوژنها زیبایی آن را دوچندان کرده به همراه میز ناهارخوری بزرگ با صندلیهای چوبی ابزارخورده و پرنقش و نگار از شاخصههای دکور این آشپزخانه هستند. یک آشپزخانه کلاسیک چه شکلی است؟ ساختمان در یک مکان کاملا خلوت و دورافتاده و در وسط یک محوطه بسیار سرسبز و مفرح در میان انبوهی از درختان جنگلی و بلندقامت ساخته شده است. باریک شدن طراحی ویلا در شمال باعث میشود تا جریان هوا به سادگی از داخل ویلا عبور کند.

امروزه اما توجه ویژه ای به ساخت ویلا در شمال شده است و بازار خرید ویلا در شمال داغ است و یکی از شهرهایی که مورد توجه قرار گرفته است نوشهر می باشد و بازار خرید ویلا در نور پر رونق می باشد و همین امر سبب شده تا شاهد ساخت ویلاها با سبک ها و معماری های گوناگون باشیم. این اتاق پر از عروسک و اسباببازیهای ریز و درشت است و بازی کردن و حرف زدن با همین عروسکهاست که قوه تخیل لیلی را تا به این اندازه تقویت کرده است. این مجموعه­ ی زیبا از طراحی داخلی خاص و چیدمانی منحصربفرد برخوردار است. سالن پذیرایی مهم ترین قسمت ویلاها و ساختمان های مسکونی می باشد به همین دلیل باید توجه ویژه ای به طراحی دکوراسیون آن شود. این چوب به لحاظ مقاومت خوبی که در برابر رطوبت دارد در دکوراسیون داخلی ویلا در مناطق شمالی کشور بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

آجر یکی از مصالح پر کاربرد در معماری اصیل ایرانی است که در سالهای اخیر طرفداران بیشتری نسبت به پیش پیدا کرده است. این تقریباً در بخشهایی از ویلای خود ممنوع است. یشتر زیبایی طراحیهای مدرن به دلیل ساده بودن آنها است. به دلیل داشتن جزئیات و المانهای زیادی که در این سبک از طراحی ویلا به کار برده میشوند، میتوان گفت که این سبک یکی از پیچیده ترین سبکها است. در دکوراسیون سالن شاهد مجسمهها و گلدانهای دکوری کلاسیک هستیم. سالن پر شده است از دکوراتیوهای عتیقه و کلاسیک که بیشتر از همه شمعدانیهای پایهبلند، بوفههای آنتیک بزرگ و مجسمهها و گلدانهای ارزشمند و قیمتی به چشم میآیند. او تاجر تابلوهای نفیس است و این را میشود از نقاشیها و تابلوهای ریز و درشت روی دیوار اتاق هم فهمید. او بازیگر تئاتر است و شاید بتوانید این را از مجسمههای مفهومی طرح رخ که در تزئینات اتاق میبینید حدس بزنید.

بخوانید:  زمانی در زندگی شما چه زمانی بود که زیاد آرایش می کردید؟

طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن

لوسترهای کریستالی وظیفه روشن کردن خانه را بر عهده دارند و آباژورهای رومیزی و پایهدار متعددی که روی هر میز و عسلی یکی از آنها را میبینیم تقویتکننده این روشنایی هستند، یک خانه کلاسیک طرفدار نور و روشنی است تا بتواند دکوراتیوها و اشیاء تزئینی خود را بیشتر به چشم بیننده بیاورد و بر روی زیباییهای چیدمان تاکیدی مضاعف داشته باشد. خانه با یک بخاری هیزمی چدنی گرم میشود که برای مناطق دورافتادهای که دسترسی به گاز شهری ندارند این مدل بخاری بسیار کارآمد است و طرح کلاسیک و ابزارخورده آن حس صمیمیت دلنشینی به فضا میدهد. گچبریها و پتینهکاریهای طلایی که در مرکز آن نقاشی خیرهکنندهای قرار گرفته است تاریخ شگفتانگیز هنر فرانسه را به ما یادآور میشود که اکنون به معماری فرانسوی نیز راه یافته است. اگر میخواهید با اطلاعات بیشتری در این زمینه آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

یشتر زیبایی طراحیهای مدرن به دلیل ساده بودن آنها است.

دیوار پشت تختخواب با کاغذ دیواری قهوهای – طلایی آراسته شده و مابقی دیوارها با کاغذ دیواری زرشکی و رگههای طلایی آن تزئین شدهاند که این رنگ با موکت کف اتاق و برخی دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال اکسسوریها هماهنگ است. زیرا این سبک طرفدار اشرافیگری است و در کاخهای کلاسیک اروپایی در دهههای گذشته این مدل چیدمان بسیار رایج بوده است. وقتی در فیلم به چند سال بعد میپریم، دکوراسیون اتاق خواب لیلی به اقتضای رشد سنی او کمی بزرگانهتر میشود، هرچند هنوز هم آن فضای لطیف و رنگارنگ و آن حال و هوای خیالانگیز در چینش اتاق حفظ شده است، اما اکسسوریها و دکوراتیوها کمی تغییر کردهاند. در کنار همه اینها قاب عکسهای کوچک خانوادگی که در سالن و اتاق خواب به چشم میخورد نشانگر عشق و محبت بین اتحادهاست، هرچند در قسمتهای اول این مهر و صمیمیت خیلی هم به چشم بیننده نمیآید. هرچند پس از اینهمه سال اتحادها به دکوراسیون آن دست نزدند و شکل و شمایل یک آشپزخانه کلاسیک هنوز هم در آن مشهود است.

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

ویلا به خانه هایی که در ۴ جهت باز هستند و از نمای مناسب برخوردار می باشند، گفته می شود. وقتی دوربین در خانه میگردد و معماری آن را تماشا میکنیم متوجه میشویم که این سبک تجملاتی در سرتاسر خانه تکرار شده است. در همان نگاه اول به سر و وضع ساختمان و محوطه آن متوجه میشویم که این ساختمان یک ویلای خاص است و شباهت چندانی به ساختمانهای معمولی شمال کشور ندارد. در این سبک با نگاه اول ممکن است بین آن و سبکهای سنتی، تفاوتی احساس نشود اما نکته مهم اینجاست که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی، فضا از تک سبکی بودن خارج میشود. بسیاری از مواقع طراحی دکوراسیون در کنار طراحی داخلی به گوش ما خورده است ، اما تفاوت این دو بر چه اساسی است و آیا طراحی داخلی و طراحی دکوراسون با هم تفاوتی دارند؟

بخوانید:  با استفاده از این نکات ساده دروازه ها را برای کاغذ باز کنید

دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس

همچنین کاروانسرای روستا که قدمت آن به دوران ساسانی برمیگردد و امروز محلی برای اسکان مسافران است. اولین موردی که در ویلاها و منازل مورد توجه دیگران قرار میگیرد، نمای آن ویلا و یا ساختمان است. روحانگیز با آراستن این دیوار از آینههای طلایی و متعدد و فیلمبرداری متفاوت به گونهای که بازیگر در هر آینه با تصویر متفاوتی به بیننده نمایان شود این پیام به طرز عمیقتری به مخاطب میرسد که شما در هر آینه متفاوتید و این آینهها تمثیلی از جهانهای دیگری هستند که چهرههای دیگری از شما در این جهانهای آینهای مشغول زندگیاند. هنگام ساخت ویلا علاوه بر نکات معمول ساخت و ساز باید نکاتی دیگری همچون سرسبزی منطقه، دید یا منظره، و خاک مناسب برای پرورش گیاهان را نیز مد نظر قرار داد. این بالکن رو به کوه سرسبزی که در تصویر میبینید بزرگتر و پهنتر میشود و دلیل آن این بود که خانواده سلطنتی بتوانند در این فضای تماشایی روی بالکن پشت ساختمان لذت یک دورهمی دلچسب را تجربه کنند.

طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه

طراحی و سبک رایج در طراحی ویلا دوبلکس، به گونه ای است که معمولا نشیمن و غذا خوری به همراه آشپزخانه در طبقه پایین قرار گرفته و اتاق خواب ها و سرویس های بهداشتی در طبقه دوم است. در صورتی که اینطور نیست. اتاق لیلی وقتی کودک است با یک تم صورتی لطیف به بیننده نشان داده میشود. در چند سکانس نیز پل خرانق نشان داده میشود که ترکیبی از معماری رومی و ساسانی است. کتابخانه بزرگ و شکوهمند او به همراه صندوقچه قدیمی و خاکخوردهای که در کنار آن قرار دارد همگی میزبان کتابهای نفیس و ارزشمند این زن هستند. در سبک کلاسیک قدیمی هرچه بیشتر از وسایل تزئینی استفاده کنید بهتر است! مثلا اگر می خواهید در طراحی ویلا از رنگ کرم که یک رنگ خنثی است استفاده کنید باید از رنگ های مکمل آن هم بهره بگیرید.

بنا به درخواست گسترده متقاضیان و علاقه مندان به دکوراسیون داخلی، در این قسمت از سایت ما با طراحی داخلی ویلا و همه نکات درباره آن آشنا می شوید. لاندری روم بنا به نظر خانم پگاه کریمیان، مخفی شده است. او عاشق شعر و هنر است و خاندان و نیاکانش از روی کتابهای اساطیری و فاخری مانند هفت پیکر نظامی صنایع دستی رازآلودی میساختند که نسل به نسل میگردد تا به روحانگیز و دخترانش میرسد. طراحی استخر و جکوزی در ویلا به سادگی که به نظر می رسد نیست و اصول و ضوابط خاص آن باید رعایت شود تا بدون آسیب زدن به محیط و از دست دادن کیفیت و کارایی خود در سالیان طولانی پس از آن، کاربری خود را حفظ کنند. روند ساخت و ساز در شمال کشور، به عقیده بسیاری از مردم کاری بسیار ساده است که به سهولت انجام می پذیرد، اما در حقیقت کار پیچیده و دشواری های خاص خود را دارد که اگر به درستی رعایت نشود، موجب دشواری ها و خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.

آنچه ما انجام میدهیم، در چارچوب اصول و الزامات طراحی انواع ویلای لاکچری با امکانات کامل و کیفیت عالی برای داشتن یک زندگی آرام و با رفاه کامل است. در انتخاب مبل برای دکوراسیون کلاسیک طراحی های ساده و اصیل در عین داشتن تقارن با یکدیگر موضع مهمی هستند. تعداد اتاق خواب های بیشتر، تعداد حمام و سرویس بهداشتی بیشتر و داشتن یک اتاق نشیمن فراغ از جمله مزایای ساخت ویلا دوبلکس می باشد. دیوار های پیش ساخته تری دی پانل دارای مزیت های فراوانی می باشد، از جمله این که وزن کلی سازه را پائین می آورد و روند اجرای کار را سرعت می بخشد و همچنین این مدل دیوار ها در مقابل سر و صدا و حرارت و ورود حشرات و جانوران موذی کاملا عایق می باشند. از جمله مزایای آن میتوان به سرعت زیاد در اجرای سازه ساختمان و سازگاری با محیط زیست و همچنین اقتصادی بودن آن اشاره کرد که امروزه در ایران نیز از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است و افراد زیادی برای ساخت ویلا با این روش اقدام میکنند.

بخوانید:  سایبان برقی تبلیغاتی مغازه چیست؟

یک آشپزخانه کلاسیک چه شکلی است؟

از دیروز تا به امروز مبلمان نیم دایره و یا منحنی شکل توانستهاند زیبایی خود را ضمن داشتن راحتی فوقالعاده حفظ نمایند. خانه دارای حیاطی بزرگ و درندشت است و دورتادور ساختمان پنجرههای بزرگ قدی قرار داد و همین موضوع باعث شده است تا این عمارت بسیار پرنور و روشن جلوه کند. سریال «نوبت لیلی» یک سریال همهپسند نیست، زیرا به سبک و سلیقه همیشگی مخاطب ساخته نشده است، اما شجاعت کارگردان برای تولید فیلم با چنین موضوع جسورانهای قابل تحسین است. پیش تر نیز به این موضوع پرداخته شد که وسعت فضاها و ارتفاع سقف در طراحی ویلا دوبلکس با سایر ویلاها و ساختمان ها متفاوت است. این ویلا که بیش از چند دهه قدمت دارد به سبک معماری انگلیسی و در زمان پهلوی دوم به جهت مکانی برای استراحت و تفریحات مادر محمدرضاشاه ساخته شده است و با وجود بیمهریهایی که دیده است هنوز هم زیباست.

همانطور که در عکسها میبینید به جز اتاق خواب روحانگیز درب مابقی اتاقهای عمارت قفل است و احتمالا به دلیلی شرایط خاص این کاخ اجازه ورود و بازدید از آن را نداریم! اگر شما هم به این منطقه سفر کرده باشید احتمالا همین حس را تجربه کرده باشید، زیرا مردم در آن زمان از این مسیرهای باریک استفاده میکردند تا دزدان و راهزنها را گیج کنند و بتوانند آنها را به دام بیندازند. احتمالا با دیدن این تم زرشکی – طلایی و زرق و برق دکور آن به یاد فیلمهای کلاسیک تاریخ سینما میافتید و این فضا به نظرتان آشنا میآید. رنگ دیوار سالن با مبلمان و برخی اکسسوریها هماهنگ است و همان تم سلطنتی و کلاسیک که در خانه اتحادها دیده میشد در این ساختمان هم رعایت شده است.

دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

به محض ورود روحی و دخترش به اتاق شازده همگی محو شکوه و عظمت دکوراسیون آن میشوند. دکوراسیون منزل به دو بخش تقسیم شده: سالن پذیرایی و اتاق خواب روحی و همایون که کاملا در سبک و سلیقه یک خانم کلاسیکپسند قرار دارد و اتاق دختران جوان که به شکلی مدرنتر و بهروزتر چیده شده است. هنگامی که قرار است یک ویلا طراحی شود میتوان حالتهای مختلفی را در آن مشاهده نمود. ساخت ویلا در گذشته در راستای کشاورزی و باغبانی نیز بود، آنچه به ویلا هویت می دهد، همین مجموعه عملکردهای متفاوت و فضاهی اختصاصی است که به همدیگر مرتبط و وابسته هستند و یک مجموعه معماری بزرگتر را تشکیل می دهند و زندگی در ویلا تجسم یک «زندگی ایده آل» در کنار طبیعت و همراه با آسایش توصیف می شده است.