چرا باید یک بروکر فارکس قانونی را انتخاب کنید؟

کندل استیک جزوی از چارت هستند که چارت هم چندین نوع مختلف دارد و یکی از اون ها کندل استیکه، یکی لاین چارته و یکی هم بار چارته که مهم ترینشون کندل استیک اما از اون دو تا هم به موقع استفاده میشه. به نوعی دیتای لول 2، اجزای تشکیل دهنده شکل کندل استیک است.ولوم تریدینگ، مبتنی بر اوردر بوک و تایم اند سلز لیست میباشد.حجم هایی که در متاتریدر در دسترس است نیز قابل استناد نمی باشد. بروکر آلپاری یکی دیگر از بروکرهایی است که در لیست بهترین بروکرهای فارکس برای معامله کریپتو ما قرار میگیرد. برخی از بروکرها از انواع مختلفی از روشهای برداشت و پرداخت مالی پشتیبانی میکنند و برخی دیگر ممکن است مثلا فقط از ویزا کارت پشتیبانی کنند که این مسئله برای کاربران و معاملهگران ایرانی بسیار مهم میباشد. در این موارد پشتیبانی کارآمد و پاسخگو برای مشتریان به کار می آید. به این ترتیب، برای کسب و کار بزرگ خود، یک شروع کوچک را برنامهریزی خواهید کرد.

در پلتفرم های معاملاتی، دومین ارز بعنوان ارز قیمت گذاری می باشد. Bid: یک پیشنهاد قیمتی است که شما مایل به فروش یک ارز هستید. مانند بورس ایران یا ارز دیجیتال نیست که با نوسان ریزشی چند سهم یا ارز، کلیت بازار تحت شعاع قرار بگیرد. زیرا ممکن است به دلایلی مانند کمبود وقت یا نداشتن مهارت کافی تمایلی به معامله بصورت مستقیم نداشته باشید. البته برای بروکر ها مانند بروکر هایی که به ایرانیان خدمات ارائه می دهند، تحت رگوله قرار نمی گیرند. مارجین (Margin): به میزان وجهی که بروکر به عنوان وجه تضمین یک موقعیت معاملاتی از معامله گر اخذ می کند. پلتفرم معاملاتی (Trading Platform): نرم افزاری است که یک معامله گر می تواند نرخ های بازار را مشاهده، نمودار را تحلیل و معاملات خود را از طریق آن انجام دهد. از سوی دیگر سیستم پرفکت مانی به راحتی قادر است تحریم ها را دور زده و به کاربران ایرانی این اجازه را دهد که با خارج از کشور تراکنش های مالی انجام دهند.

یکی از مهمترین مزایایی که منجر شده است تا این بروکر به عنوان یکی از بهترین بروکرهای فارکس برای معامله کریپتو شناخته شود، پشتیبانی از واریز و برداشت ریالی آن است. برخی از بروکرها پشتیبانی از پلتفرمهای معاملاتی خودشان را برعهده دارند. 3- حین محک زدن خود در بازار فارکس، آموزش می بینید و توانایی های معاملاتی خود را ارتفاء می دهید. این بروکر بزرگ فارکس، دارای بیش از 250 ابزار معاملاتی می باشد که هر کدام از آن ها می توانند بسیار مفید واقع شوند. بروکرهای کلاهبرداری وجود دارند که وانمود میکنند همان شرکتی هستند که فهرست شده است. یکی از جنبه های منحصر به فرد این بازار بین المللی این است که هیچ بازار مرکزی برای ارز خارجی وجود ندارد. در این پست سعی کردیم مطالب مهم را به زبان ساده آموزش بدیم که امیدواریم بتونید از اون ها استفاده کنید و در معاملات به سود برسید.

حداقل سن مجاز برای معامله و فعالیت در بازار فارکس، 18 سال تمام است بنابراین افراد زیر 18 سال نمی توانند در این بازار حضور داشته باشند. بهترین راه برای شروع سفر در فارکس، یادگیری زبان آن است. مثلا کسب و کارهایی راه اندازی کرد، افراد نابغه ای را بروکر فارکس برای ایرانیان تربیت کرد. بطور کلی به دو صورت می توانید در بازار فارکس سرمایه گذاری و معامله کرد. در این حساب همه چیز واقعی است غیر از سرمایه شما که یک مبلغ فرضی است. 2- معاملات واقعی خود را شروع کنید. همچنین در یک بروکر فارکس نیز حداقل مبلغ لازم برای شروع معامله با توجه به نوع حسابی که شما افتتاح می کنید ممکن است متفاوت باشد. کمیسیون معاملات (Commission): مبلغ مشخصی است که معامله گر فارکس علاوه بر کارمزد به بروکر می پردازد.

بخوانید:  معرفی ۱۰ مدل از بهترین مارک رژ لب جامد بدون سرب

در عوض، معاملات ارز به صورت الکترونیکی از طریق باجه (OTC) انجام می شود، به این معنی که همه تراکنش ها از طریق شبکه های کامپیوتری در میان معامله گران در سراسر جهان انجام می شود، نه در یک صرافی متمرکز. پلتفرم این بروکر برای مبتدیان آسان بوده و در عین حال دارای ابزارهای پیشرفته معاملاتی برای جلب رضایت معامله گران حرفهایی میباشد و همچنین برنامه تلفن همراه این بروکر برای سیستم عاملهای iOS و Android در دسترس همگان قرار دارد. اما در بین آن ها بروکر XM با توجه به تنوع حساب های معاملاتی از جمله حساب اسلامی و سیستم عامل پیشرفته ای که دارد می توان به عنوان بهترین بروکر در دبی برای معامله جفت ارزها نام برد. استفاده از اهرم در معاملات فارکس به این معنی است که یک معامله CFD به اشتباه میتواند منجر به زیانهای سنگین شود.

جهت اطلاع کامل از این روش می توانید به صفحه “سرمایه گذاری در فارکس بدون مهارت” مراجعه کنید. اما مهمترین مسئله در مورد طلا این است که باید آن را کجا نگه داشت که در امنیت کامل باشد. همانطور که میدانید تعداد زیادی از بروکرها به دلیل قوانین مالیاتی آسانِ قبرس، در این کشور در حالت فعالیت اند و هر بروکری که در قبرس تحت نظارت سایسک باشد از لحاظ امنیت سرمایه و قانونی بودن مشکلی نخواهد داشت. این کارگزاران همچنین از گزینه های پرداختی پشتیبانی می کنند که به شما به عنوان یک معامله گر ایرانی امکان سپرده گذاری و برداشت سریع سود را می دهد.

همانطور که می بینید در 3 نماد ارانته کمترین اسپرد در بین تمام بروکرها را دارد و در 2 نماد دیگر بسیار نزدیک به کمترین اسپرد است. یکی دیگر از بروکرهای محبوب که در توانسته جای خود را در لیست بروکرهای معتبر فارکس باز کند، بروکر فارکس تایم است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده و توانسته در مدتی کوتاه، جایگاه خود را در میان بهترین بروکرها حفظ کند و به یکی از معتبرترینها تبدیل شود. به صورت کلی پلتفرم معاملاتی متاتریدر یکی از محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی فارکس در دنیاست.

پیشنهاد ما این هست که وقت بیشتری رو برای یادگیری فارکس و آموزش خودتون بزارید و البته شروع به معامله کنید تا دانسته ها تون رو در عمل هم تست کنید چون همونطور که همه میدونیم بهترین آموزش آموزشی هست که هنگام انجام در شرایط واقعی بازار یاد میگیریم. مثلا اگر رگولاتور بروکر شما، سازمان FCA باشد، باید به وبسایت FCA مراجعه کرده و با جستجو کردن نام بروکر خود، از واقعی بودن مجوز آنها مطمئن شوید. و به خاطر دارید که پوشش ریسک هزینهبردار است. یک پیپ کمترین تغییری است که می تواند در نرخ یک ارز اتفاق بیفتد. موقعیت یا پوزیشن فروش (Short Position): زمانیکه که گفته می شود یک موقعیت یا پوزیشن فروش باز شده است یعنی ارز پایه، پرداخت و معادل آن ارز قیمت گذاری، دریافت شده است. اما تفاوتی نمی کند که شما قصد دارید بصورت مستقیم سرمایه گذاری کنید یا بصورت غیر مستقیم در بازار حضور داشته باشید.

بخوانید:  نکات حذف لکه کنستانس هاچاوی

2- معاملات واقعی خود را شروع کنید.

همانطور که در ابتدا هم گفته شد آموزش و به خصوص آموزش فارکس هیچ وقت به پایان نمی رسد چون ما معامله گران این بازار مجبوریم خودمان را هر روز با روش های جدید بازار، امکانات تازه و پلتفرم های مختلف به روز نگه داریم. آمارکتس یکی از بروکر هایی است که بیشترین تعداد کاربران ایرانی را دارد و به همین علت در بین معامله گران ایرانی بازار بین المللی فارکس بسیار شناخته شده است. ما در این مقاله به این موضوع که کارگزار فارکس یا بروکر چیست؟ این موضوع باعث میشد تا کلاهبرداریها کم شوند و سرمایهگذاران با اطلاع دقیق از وضعیت اخیر سفارش خود، تصمیم درستی در آینده اتخاذ نمایند. در اواخر دهه 1970 میلادی، پس از آنکه بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند به وابستگی ارز خود به دلار امریکا و طلا پایان دهند، بازار مبادلات ارز خارجی و یا بازار (FOReign EXchange) بوجود آمد و این باعث ایجاد یک بازار بین المللی شد که در آن تبادل ارز با نرخ آزاد انجام میشد.

ما سعی می کنیم همیشه جدیدترین اطلاعات رو در اختیارتون قرار بدیم تا بدون نیاز به صرف هزینه بتونید به یک معامله گر حرفه ای در بازار فارکس تبدیل بشید. مثال (Example): یک معامله گر ممکن است فقط 1000 دلار از سرمایه خود را جمع آوری کند و 9000 دلار از کارگزار خود وام بگیرد تا در برابر یورو در معامله در برابر ین شرط بندی کند. شاید در ابتدا اهمیت این موضوع چندان قابل توجه نباشد، ولی فرض کنید برای شروع معاملهگری با سرمایه اندکی وارد بازار میشوید. ولی اگر شما آموزش ببینید با مبحث مدیریت سرمایه به راحتی میتوانید این ریسک را مدیریت کنید و با فرمول های خاصی حسابداری ریسک سرمایه تان را به حداقل برسانید. یعنی تقریبا هیچ دانش و شناختی از مسائل اقتصادی، تحلیل های مالی، اصول حسابداری و بازار فروش تولیدات و خدمات صنعتی ندارند و صرفا با توصیه های دیگران یا با مشاهده ی روند افزایش قیمت ها اقدام به معامله می کنند و توقع دارند بتوانند سهمی را به قیمتی که فکر می کنند خیلی ارزان است بخرند و پس از مدت کوتاهی آن را به قیمت بالاتری بفروشند و از این محل سود کسب کنند.

معمولاً راهنمای اطلاعاتی هر بروکر در فارکس به زبان اصلی انگلیسی یا سایر زبانهای رسمی جهان ارائه شده است. ولی متأسفانه بروکر هات فارکس دیگر به کاربران داخل ایران خدمات ارائه نمیدهد و کاربران داخلی باید به دنبال بروکر مناسب دیگری برای معاملات خود باشند. ولی برای یادگیری این بازار شما باید تخصصی وارد شوید و بدون آگاهی وارد شدن در این بازار میتواند حساب شما را صفر کند زیرا که در این بازار شما حداقل با 100 برابر پولتان وارد معامله میشوید که در عین جذابیت میتواند برای سرمایه شما خطرآفرین باشد. شاید یکی از سریع ترین، بهترین روش ها که دارای نرخ دلار مناسب برای واریز و برداشت، استفاده از سرویس تاپ چنج Top Change است که به تازگی در بروکر های مختلف استفاده می شود و بسیار ساده و کاملا اتوماتیک و با بهترین نرخ دلار می توانید به حساب بانکی خود پول واریز کنید یا از حساب بانکی خود به حساب معاملاتی در سایت فارکس تایم پول واریز کنید.

بخوانید:  آموزش رژلب زدن یک آرایشگر حرفهای - مجله اسنپ مارکت
گروه فارکس حرفه ای با بررسی کارگزاریهای معتبر و بروکرهای فارکس درسطح جهانی اقدام به ارائه سرویس های افتتاح حساب فارکس ، واریز یا شارژ حساب و برداشت در کارگزاری و بروکرهای فارکس در زیر می کند. مارجین کال (Margin Call): به وضعیتی گفته می شود که معامله گر بر اثر زیان، سرمایه خود را از دست داده است و وجه باقیمانده برای تضمین یک معامله کافی نمی باشد. این در حالی است که بزرگترین کشورهای جهان این نوع از معاملات را کاملاً به رسمیت میشناسند و شرایط و بسترهای لازم برای انجام معاملات فارکس در قلمرو خود را مهیا کردهاند.

بروکر فارکس (Broker): یک واسط مالی است که سفارشات خرید و فروش را برای معامله گران ارز انجام می دهد. بازار فارکس با اهرم های بالا مشخص می شود و معامله گران اغلب از این اهرم ها برای تقویت موقعیت خود استفاده می کنند. قیمت فروش (Bid Price): نرخی است که معامله گر می تواند یک ارز را با آن قیمت در بازار به فروش برساند. همانطور که میدانیم اسپرد عبارت است از تفاوت بین دو قیمت خرید و فروش ask و bid .

بروکر فارسی ایرانی

قیمت خرید (Ask Price): نرخی است که معامله گر می تواند یک ارز را با آن قیمت از بازار خریداری کند. در مثال بالا، اگر معامله در جهت مخالف پیش رود، ضرر معامله گر چند برابر می شود. اهرم (Leverage): اهرم استفاده از سرمایه قرض گرفته شده برای چند برابر کردن بازده است. در واقع وقتی با اهرم کار میکنید میتوانید تا چند برابر موجودی حساب خود وارد معامله شوید. با بسته شدن هر بازار، بازار دیگر کار خود را آغاز می کند و در برخی ساعات نیز این بازارها بطور همزمان کار می کنند. بسته به اینکه موقعیت اهرمی معاملهگر بلند باشد یا کوتاه، هزینه تامین مالی که از نرخ بهره حاصل میشود پرداخت یا دریافت میشود. هزینه ساخت این مخلوط کن 100 دلار است و شرکت آمریکایی قصد دارد آن را به قیمت 150 یورو بفروشد – که قابل رقابت با سایر مخلوط کن های ساخته شده در اروپا است.

در این مقاله با نحوه ی ثبت نام در فارکس و انتخاب بروکر مناسب آشنا خواهید شد و به راحتی به انجام معاملات خود خواهید پرداخت. 1- با پلتفرم معاملاتی و قابلیت های آن آشنا می شوید. این پلتفرم درواقع همان نرمافزاری هست که شما با استفاده از آن چارتهای مختلف را تحلیل کرده و معاملات خود را ثبت میکنید. در پلتفرم های معاملاتی، این ارز، اولین ارز اعلام شده است. بازار ارز، محل داد و ستد ارزها است. فارکس مخفف عبارت “foreign exchange market” به معنای بازار ارزهای خارجی است.