دریچه بازدید فن کویل در انواع مختلف + نمونه کار سازه صنعت

یکی از دو حالت لولایی یا وزنه‌ای برای دریچه دسترسی فن کویل ساختمان دریچه فن کویل قابل سفارش است. سطوح دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی با رنگ کوره ای در انواع رنگ‌های متنوع از قبیل سفید،کرم و… قایل رنگ آمیزی می‌باشد. سایزینگِ دریچه دسترسی فن کویل اولین مرحله از مراحل ساخت دریچه دسترسی فن کویل است.

  • تمام سطوح دریچه بازدید فن کویل خطی به وسیله رنگ کوره ای الکترواستاتیک پوشش داده می‌شود تا هیچگونه آسیب و ضربه ای به آن وارد نگردد.
  • ندارد هزینه های جانبی از جمله هزینه عملیات رنگ را در تولید به خودیِ خود حذف می کند.
  • محل جانمایی شیارها عموماً در نزدیکی یکی از ابعاد طولی درب دریچه زیر فن کویل می باشد تا به نقطه ی مکش هوای دستگاه نزدیکتر باشد .
  • درب این دریچه بازدید فن کویل را می توان با توجه به نیاز دستگاه و سفارش کارفرما شیار دار و یا ساده تولید کرد.

قبل از سفارش ساخت به سازنده باید اندازه داخلی کلاف در طول و عرض گرفته شود و اطلاع داده شود تا میزان بادخور از آنها کسر گردد. در ساخت آنها از خاصیت آهنربایی قوی استفاده شده و هیچ دستگیره ای ندارند به آنها قفل شونده هم میگویند فقط کافی آنها را فشار دهید تا باز شوند.

دریچه دسترس فن کویل گریل سر خود

■ امکان استفاده از دریچه بازدید فن کویل در ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری. جنس دریچه بازدید فن کویل استیل از ورق استیل نگیر با عیار ۳۰۴ یا ۳۱۶ است. دریچه بازدید فن کویل استیل در فضاهایی با کاربریِ بهداشتی مثل اتاق های تمیز و یا محیط هایی که فنکویل در سقف فضایی با آلایندگیِ اسیدی و… بطورِ ویژه کاربرد دارد. برای ساخت دریچه زیر فن کویل تک گل سقفی نیاز به ابعاد حفره ای که قرار است دریچه زیر فن کویل در آن نصب شود داریم. در انتهایی ترین بخش فن کویل کانالی، که سیستم تهویه ای است، از جنس آلومینیومی یا پروفیل، و سیستم کویل و فن در آن نصب می شود و می تواند مجهز به موتور یا فیلتر باشد دریچه ایست دسترسی به سیستم را فراهم می کند و به آن دریچه فن کویل کانالی، دریچه فن کویل کانالی تهویه می گویند.

بخوانید:  5 بهترین یافته های جدید زیبایی داروخانه در سال 2023

دریچه کناف ام دی اف برای بازدید دستگاه استفاده میشود و در دو نوع قفلی و وزنی تولید شده که یک فرم المینیوم دور تا دور دریچه کشیده شده است. در کدرنگ های متنوع و زیبا پوشش داده میشود و پس از پخت از کوره خارج و در بسته بندی های ضدضربه،کاور میگردد. وظیفه این گریل ها رساندن هوا از بیرون به داخل محفظه دریچه بازدید می باشد. ساخت و اجرای دودکش ​صنعتی از نظر سیستمی و اصول مهندسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با فشار و درجه حرارت مشعل دیگ های موتورخانه دودکش نیز با مشخصات فنی مورد نیاز ساخته و اجرا ​می شود. رنگ الکتروستاتیک این ویژگی را دارد که میتوان کد رنگ مورد نظر کارفرما که متناسب با محیط است را انتخاب کرد.

ویژگیهای دریچه بازدید فن کویل

جنس فریم دریچه زیر فن کویل شیار دار از پروفیل ۳ یا ۵ سانتی است .اما جنس درب دریچه زیر فن کویل شیار دار از ورق آلومینیوم است . همانطور که در بالا ذکر شد ، فریم دریچه زیر فن کویل از پروفیل آلومینیوم ساخته می شود و سایز این پروفیل ها نیز در عرض ۳۲ و ۵۰ میل قابل تولید و استفاده می باشد . حال اگر از پروفیل ۳۲ میل استفاده شود به دریچه زیر فن کویل ، دریچه ی فریم معمولی گفته می شود و اگر از پروفیل ۵۰ میل برای ساخت فریم دریچه زیر فن کویل استفاده شود ،به دریچه زیر فن کویل دریچه ی فریم پهن اطلاق می گردد . با توجه به ابعاد چهارچوب یا حفره چهار گوش روی سیستم فن کویل یا داکت اسپلیت، در سقف کاذب یک فریم قرار داده می شود و دریچه بازدید فن کویل توسط پیچ بر روی این فریم نصب می شود. ابعاد و سایز دریچه زیر فن کویل به میزان سایز و ظرفیت دستگاه مکنده یا دمنده مربوط است. دریچه زیر فن کویل از دو نوعِ وزنه ای و لولایی تشکیل یافته که انواع دریچه زیر فن کویل لولایی و وزنه ای به انواع متنوعی از قبیل گل سقفی ، گریل دار ، معمولی ، مشبک و خطی تقسیم بندی شده است.

بخوانید:  آموزش کلاه جادوگر مخفی | کیکو لین

چرا از دریچه زیر فن کویل استفاده می شود؟

با توجه به لولایی بودنِ این دریچه دسترسی فن کویل، این دریچه برای بسته شدن نیاز به قفل دارد که باید در زمان آماده سازیِ درب دریچه دسترسی فن کویل جای قفلِ یا قفل ها نیز بر روی محل های مورد نیاز به صورت پِرِسی حک شود تا قفل یا قفل ها پس از عملیات رنگ بر روی این سوراخ ها تعبیه گردند. با اتصال درب به فریم توسط لولا و انجام مراحل اولیه‌ی تولیدِ دریچه دسترسی فن کویل نوبت به انجام عملیات رنگ می رسد. پس از آماده سازیِ چهارچوبه و ساختارِ اولیه‌ی فریم دریچه دسترسی فن کویل باید نسبت به‌ایجاد و تعبیه‌ی جای پیچ ها اقدام کرد.جای پیچ ها روی فریم در دو قسمت امکانِ تعبیه خواهد داشت.نمای فریم دریچه دسترسی فن کویل اولین جایی هست که می‌توان جای پیچ ها را روی آن قسمت تعبیه کرد.در این حالت دریچه دسترسی فن کویل به صورت پیچ از رو نصب می‌گردد. اگر بخواهیم جای پیچ ها روی نمای فریم دریچه دسترسی فن کویل دیده نشود باید این جای پیچ ها را بر روی دیواره‌ی داخلیِ فریم دریچه دسترسی فن کویل ایجاد کرد.به‌این مدل نصبِ دریچه دسترسی فن کویل، مدلِ پیچ مخفی یا پیچ از تو گفته می‌گردد. جهت تولید درب دریچه بازدید فن کویل خطی ملاک کار ابعاد داخلی ساختار فریم است.

از لحاظ شکل ظاهری و کاربرد درصد بسیار زیادی با دریچه زیر فن کویل ساده تشابه دارد. اما در حالت افقی یا عمودی شیارهای در ابعاد 9 سانتی‌متر بر روی بدنه آن وجود داشته که موجب افزایش تامین هوای بازگشت به سمت فن کویل شده و همچنین شکل درب دریچه را از حالت سادگی خارج خواهد کرد. سیسم‌های خنک‌سازی فراوانی در دنیا مورد استفاده قرار گرفته و دریچه فن کویل نیز یکی از آن‌ها است. امکان استفاده گسترده از دریچه زیر فن کویل برای یک مجموعه بزرگ مسکونی، اداری و تجاری سبب شده تا از این سیستم خنک‌سازی اسقبال زیادی شود.

بخوانید:  این روش را امتحان کنید

از دریچه بازدید فن کویل خطی نیز جهت تعمیر و بازدید دستگاههایی که لزوما باید هوای برگشت را از محیط زیرِ فن کویل دریافت کنند استفاده می گردد.این نوع دریچه بازدید فن کویل در واقع ترکیبی از دریچه بازدید ساده با دریچه خطی یک یا دوطرفه است. برای ساخت این دریچه بازدید فن کویل ابتدا سایز حفره ای را که قرار است در این بازدید فن کویل در آن نصب شود به طور صفر به صفر اندازه می زنیم. سپس با احتساب یک سانت بادخور اقدام به برش اضلاع فریم دریچه بازدید فن کویل خواهیم کرد.

دریچه بازدید فن کویل در انواع مختلف + نمونه کار سازه صنعت

استفاده از رنگ کوره‌ای استاتیک موجب ماندگاری رنگ و خاصیت ضد زنگ‌زدگی دریچه فن کویل آلومینیومی شده و تنوع رنگی بالا آن به طراحان داخلی جهت دکور سقف کمک خواهد نمود. دریچه فن کویل با توجه به مدل و نوعی که دارد، از روش ساخت بسیار مجزایی نیز برخوردار می باشد که شما می توانید قبل از خرید و استفاده از این محصولات، در مورد فرایند ساخت هر یک از این تجهیزات، اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. برای ساخت هر یک از انواع دریچه فن کویل از ورق های گالوانیزه و فرمی های بسیار متعددی استفاده می کنند و این تجهیزات را در ابعاد مختلفی تهیه و روانه بازار می نمایند.