بهترین جاهای دیدنی بوشهر مجله جاذبه ها | behgardi

می‌توانید کنار ساحل بنود کمپ کنید و صبح با صدای دل‌نواز برخورد موج‌ها با صخره‌ها بیدار بشوید. قلعه‌ی تاریخی نصوری در شهرستان کنگان و در شهری به نام بندر طاهری (بندر سیراف) در استان بوشهر واقع شده است. این قلعه یکی از بهترین جاهای دیدنی بوشهر است که حدود ۱۸۰ سال پیش و در اوایل دوران قاجار، به دستور شیخ جبار نصوری ساخته شد و با نام «قلعه‌ی شیخ» نیز شناخته می‌شود. پس از در ورودی، یک هشتی وجود دارد که با گذشتن از آن وارد حیاط بیرونی می‌شوید و از آنجا به بخش‌های مختلف قلعه دسترسی خواهید داشت.

۱۳- آب انبار قوام از جاهای دیدنی بوشهر

بهترین جاهای دیدنی بوشهر مجله جاذبه ها | behgardi در سفر به بوشهر و شهرهای اطراف آن می‌توانید از قدیمی‌ترین سازه مربوط به دوره اسلامی دیدن کنید. در فضای داخلی پله‌هایی مارپیچ ساخته‌اند که به پشت‌بام راه دارد. وجود این بادگیر در خنک‌شدن هوای شبستان تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. گنبدهای مسجد، بلندای کمی دارند و آن‌ها را با معماری مقرنس تزئین کرده‌اند. در حیاط مسجد قبرهایی هست که هرکدام برای دوره‌ای از تاریخ هستند. آب انبار قوام دارای معماری شگفت انگیزی بوده و قدمت آن به دوران قاجار بر می گردد.

اگر یک فراغت چند روزه برای‌تان پیش و آمده و قصد سفر دارید، با معرفی یک شهر بسیار جذاب همراه باشید. در این مطلب به معرفی بوشهر می‌پردازیم و شما را تا ساحل خلیج فارس می‌بریم. مسجد جامع بردستان عمارتی زیبا روی تپه‌ای در شهر بردستان، از جاهای دیدنی بوشهر است. طبق شواهد موجود در مسجد مانند کتیبه موجود در یکی از اتاق‌های آن، این بنا را به قرون اولیه اسلامی نسبت می‌دهند.

بخوانید:  Haus Labs Triclone Skin Tech Foundation بررسی و سواچ

بندر سیراف | از زیباترین جاهای دیدنی اطراف بوشهر

این مدرسه به‌دلیل درخواست دریابیگی و در پی آن، کمک‌های نقدی مظفرالدین شاه، به نام سعادت مظفری مشهور جاهای دیدنی بوشهر شد. همچنین سالروز تاسیس این مدرسه در روز ۱۸ اسفند، چند سالی است که به نام روز بوشهر جشن گرفته می‌شود. قلعه با مصالحی چون سنگ‌های بزرگ و ملات گچ و گل ساخته شده است. درب ورودی قلعه از جنوب، در چوبی بزرگی رو به خلیج فارس است. بعد از این در وارد هشتی بزرگی می‌شوید که هشت طاقچه ساده دارد.

  • اسکلت اصلی و طاق آب‌انبار از سنگ‌های رسوبی بسیار مقاوم ساخته شده و با چهار طاق پوشیده شده است.
  • جاهای دیدنی بوشهر با عكس هایی كه در دنیای اینترنت وجود دارد می توان تا حدودی شناخت.
  • بلندی‌های این کوه در انتهای جنوبی رشته کوه زاگرس استوار هستند.
  • بعد از این در وارد هشتی بزرگی می‌شوید که هشت طاقچه ساده دارد.

«قلعهٔ نصوری» در 250 کیلومتری خاور استان بوشهر قرار گرفته است. قلعه نصوری به «قلعه شیخ» نیز مشهور بوده است و متعلق به اوایل دوره قاجاریه است. ساخت قلعه به امر شیخ جبار نصوری درحدود 180 سال پیش انجام یافته و معمار آن علی اضعر شیرازی بوده است. قلعه نصوری واقع در شهر بندر طاهری از توابع بخش مرکزی شهرستان کنگان یکی از اثرهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است. این هم ناگفته نماند که اسم اصلی موزه دریانوردی بوشهر «موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس» است.

جاذبه های گردشگری بوشهر؛ قلعه خورموج دشتی

بخوانید:  آستر بالدار SOFT SMUDGE